عجایب شهر مادرید/ کتابخانه‌ای به شکل سفینه فضایی + عکس

گروهی از معماران اسپانیایی از طرح خود برای احداث یک کتابخانه بسیار زیبا به شکل یک سفینه‌ فضایی در پایتخت کشور اسپانیا رونمایی کرند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ساختمان جدید که به شکل یک سفینه فضایی سبز است به طور کامل در درختان سرسبز و پیچ در پیچ انگور وحشی ویرجینیا پوشیده خواهد شد و در معرض دید عموم مردم کلانشهر مادرید، پایتخت و بزرگترین شهر کشور اسپانیا قرار خواهد گرفت. پوشش گیاهی کتابخانه جدید، آن را در فصول مختلف سال از تغییرات شدید آب و هوایی در امان نگه خواهد اشت، چرا که درختان کاشته شده در نمای بیرونی ساختمان، همچون یک عایق محکم این سفینه فضایی بزرگ را از سرمای زمستان محفوظ نگه داشته و باعث خنک شدن فضای داخلی در ماه‌های اوج گرما در تابستان می‌شود.

معماران قصد دارند سفینه فضایی سبز مادرید را در یکی از مناطق جنوبی این کلانشهر احداث کنند تا به ساکنان این منطقه سرزندگی و نشاط هدیه کنند. کتابخانه سبز مادرید با طراحی بسیار زیبا و منحصر به فرد خود علاوه بر ایجاد چشم‌اندازی دلنواز در منطقه، باعث گرد هم آوردن ساکنان و افزایش تعاملات اجتماعی بین آن‌ها خواهد شد. علاوه‌براین جذب گردشگرانی از سراسر مادرید و حتی سراسر این کشور باعث ایجاد پیوند بین مردم منطقه و هموطنان خود خواهد شد.

کتابخانه سبز مادرید یک ساختمان دو طبقه خواهد بود که ستون‌ها و پایه طبقه همکف آن از بتن و آجر با پوششی از گچ تیره رنگ ساخته خواهد شد و نمای بیرونی آن به طور کامل از کف زمین تا سقف از شیشه‌های شفاف ساخته می‌شود. این طبقه قرار است به فضاهای عمومی که سر وصدای زیادی در برمی‌گیرد اختصاص داده شود در حالی‌که طبقه بالایی فضایی بسیار ساکت و آرام خواهد بود که در آن بازدیدکنندگان قادر خواهند بود با آرامش تمام به مطالعه بپردازند. طبقه دوم از نمای بیرونی به طور کامل در درختان پیچ در پیچ  انگور وحشی ویرجینیا پوشیده می‌شود.

استفاده از لوله‌های قرمز و تور قرمز در کتابخانه سبز به آن نمایی سورئال خواهد بخشید چنان‌که گویی این سازه سفینه‌ای فضایی است که در آسمان شناور است. پوشش سبز سفینه فضایی زمینی مادرید، علاوه بر ایجاد عایقی محکم برای تامین گرما در فصل زمستان با پوشاندن ساختمان در سایه‌ای گسترده بازدیدکنندگان آن را در مقابل گرمای شدید تابستان در امان نگه خواهد داشت. همچنین درختان سبز انگور باعث به حداقل رسیدن اثرات کربن و در نتیجه کاهش آلودگی در منطقه خواهد شد و در نهایت پایداری و پاکی را برای آن به ارمغان خواهد آورد.

کد خبر 391013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.