عجایب شهر ورشو/ احداث یک مرکز خرید از کانتینرهای کشتی

به زودی یکی از بزرگترین مراکز خرید در جهان ساخته شده از کانتینرهای کشتی‌ در شهر ورشو پایتخت کشور لهستان بازگشایی خواهد شد که به عنوان یکی از جاذبه‌های عجیب شهری تلقی می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، معماران در نظر دارند برای احداث مرکز خرید فوق از قرار دادن تعداد ۳۰۰ کانتینر در مرکز شهر ورشو بهره ببرند. مرکز خرید جدید ورشو که Implant نام خواهد گرفت، ساختمانی سه طبقه خواهد بود که مساحتی حدود ۱۰ هزار متر مربع را به خود اختصاص می‌دهد. ساختمان Implant علاوه بر ۸۰ غرفه خرده فروشی و فروشگاه بزرگ، مکانی برای راه‌اندازی رستوران‌ها، فضاهای عمومی، مراکز اجتماعی و فرهنگی خواهد بود.

معماران در نظر دارند با احداث مرکز خرید جدید پایتخت لهستان در محل تقاطع خیابان‌های Zelazna و Chmielna به یکی از مناطق قدیمی ورشو، که در دوران جنگ جهانی دوم به خرابه‌ای تبدیل شده بود، جان تازه‌ای ببخشند. این پروژه علاوه بر زنده کردن منطقه فراموش شده، فضایی بسیار سبز و دلنشین در منطقه ایجاد خواهد کرد چرا که قرار است تمام دیوارها و فضای داخلی آن با گل‌ها و گیاهان سبز مزین شود. طراحان می‌خواهند پشت‌بام ساختمان را نیز با یک فضای سبز زیبا بپوشانند و آن را در معرض دید عموم مردم قرار دهند تا ساکنان پس از بازدید از فروشگاه، از طرق پشت‌بام چشم‌اندازهای اطراف را نظاره کنند.

مرکز خرید Implant در فضایی برابر با ۱۰ هزار متر مربع احداث خواهد شد که طبقه همکف آن پنج ‌هزار و ۳۱۸ متر مربع فضای مفید در برخواهد گرفت و به سه فضای اصلی تقسیم خواهد شد؛ بخشی از فضا به رستوران و قهوه‌خانه ها اختصاص داده می‌شود، غرفه‌های خرده‌فروشی قسمت اصلی و بزرگ‌ترین فضای طبقه همکف را در برخواهد گرفت و مراکز اجتماعی  و فرهنگی بخش دیگر ساختمان را تشکیل خواهد داد. فروشگاه‌های بزرگ، استودیوها و سایر مراکز خدماتی نیز در طبقات دوم و سوم ساخته می‌شود. به طور کلی حدود ۳۰۰ کانتینر کشتی برای ساخت فروشگاه به کار برده خواهد شد که بیشتر این کانتینرها طولی  برابر با ۴۰ فوت خواهد داشت و تعداد ۵۲ کانتینر به طول ۲۰ فوت در ساخت Implant به کار برده خواهد شد.

تقسیم‌بندی عمودی ساختمان به فضاهای متفاوت، بیانگر نوعی هماهنگی بین اجزای مختلف برای جذب مردم با علائق متفاوت است، به طوری که افراد علاقمند به خوردن و نوشیدن به رستوران‌های و قهوه‌خانه‌های تعبیه شده در طبقه همکف گرایش پیدا می‌کنند، در حالی‌که افرادی که به هنرهای دستی، هنرمندان و طراحان علاقه دارند بیشتر از طبقه دوم بازدید می‌کنند. در قسمت جنوبی فروشگاه بزرگ Implant نیز ساختمان کوچکی با ارتفاعی کمتر از ساختمان اصلی احداث خواهد شد که به برگزاری موسیقی‌های زنده، نمایشگاه‌ها، موزه‌ای کوچک برای کودکان و دیگر رویدادهای مهم اختصاص داده می‌شود. معماران ساختمان Implant را به گونه‌ای طراحی کرده‌اند تا برای تمام مردم پایتخت لهستان از کودک گرفته تا افراد پیر جذابیت خاص خود را داشته باشد.

کد خبر 390990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.