استراماچونی با فوتبال ایران آشنا نیست/ منصوریان استقلال را می شناسد

یک کارشناس فوتبال گفت: بازی در خانه ذوب آهن است. فکر می کنم اگر سرباز ها به خوبی ریکاوری شوند ذوب آهن می تواند استقلال را شکست دهد.

حسن استکی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در رابطه با شرایط تیم فوتبال ذوب آهن، اظهار کرد: همه تیم ها برای بهتر شدن یارگیری می کنند، اما ذوب آهن سه نفر از بازیکنان اصلی خود را از دست داد و  لیگ را بدون حضور بازیکنان سرباز خود شروع کرد. البته این را هم باید بگویم که تغییر و تحولاتی در این تیم به وجود آمده است.  

وی افزود: در حال حاضر با ثابت شدن مدیرعامل، آمدن سرباز ها و رفع مصدومیت  ارسلان مطهری تیم شرایط بهتری دارد. حمایت دکتر یزدی زاده و هیئت مدیره ذوب آهن از علیرضا منصوریان باعث می شود تیم انرژی بگیرد و بازیکنان با اعتماد به نفس بیشتری پا به میدان بگذارند. 

کارشناس فوتبال با بیان اینکه کار در نظام خستگی دارد، تصریح کرد: بازیکنان سرباز ذوب آهن بعد از کار در پادگان عصر ها به تمرین می پرداختند، اما کار نظام خستگی دارد که باید آن ها از نظر روحی و بدنی ریکاوری شوند، این بازیکنان با منصوریان آشنا هستند و برای هماهنگی کار خاصی نیاز نیست انجام دهند.

استکی در پاسخ به این سئوال مبنی بر این که آیا محمدی می تواند جایگزین خوبی برای آذری باشد یا خیر؟ خاطر نشان کرد: محمدی و آذری  هر دو از جنس ورزش هستند و تحصیلات ورزشی دارند. هر کسی در مدیریت راهکارهای خاص خودش را دارد که با حمایت یزدی زاده از محمدی باشگاه ذوب آهن به شرایط خوب گذشته خود باز خواهد گشت. 

وی در خصوص سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن، تاکید کرد: منصوریان جوان و پرانرژی است که با فوتبال ایران آشنایی دارد و در عین حال باتجربه است. هر مربی مثل گواردیولا برای اینکه برنامه های خود را در تیم اجرایی کند به زمان نیاز دارد.

کارشناس فوتبال با اشاره به اینکه علیرضا منصوریان استقلال را می شناسد، گفت: استقلال هفته گذشته بازی مقابل پرسپولیس را واگذار کرده که این تیم  پر از حاشیه و استرس است پس برای رهایی از این فشارها به قصد برد پا به میدان می گذارد، اما استراماچونی فوتبال ایران را به درستی نمی شناسد آنالیز هم که انجام دهد باز هم نیاز به زمان بیشتری دارد.

استکی اضافه کرد: بازی در خانه ذوب آهن است فکر می کنم اگر سرباز ها به خوبی ریکاوری شوند ذوب آهن می تواند استقلال را شکست دهد.

وی با بیان اینکه ذوب آهن سه نفر از بهترین خط دفاع وسط های لیگ برتر را در اختیار دارد، گفت: وحید محمد زاده، هادی نژاد، میلاد فخرالدینی و مسعود ابراهیم زاده بازیکنان با تجربه ای هستند که سه سال است در کنار هم بازی می کنند، دفاع یک کار تیمی است که بعضی مواقع شاهد اشتباهات فردی هستیم. دروازبان های خوبی در ذوب آهن حضور دارند.

این کارشناس فوتبال در رابطه با حضور تماشاگران در ورزشگاه فولادشهر، تصریح کرد: بازی بدون تماشگر دیدنی نیست، اما همانقدر که تماشاگر انرژی می‌دهد می تواند استرس هم بدهد که امیدوارم تماشاگران ذوب آهن به تیم خودشان انرژی بدهند و به تیم حریف استرس وارد کنند. 

استکی با اشاره به اینکه داورهای لیگ برتر همه جوان و خوب بودند، اظهار کرد: داوران اشتباه دارند که هر کسی باید  کار خودش را انجام دهد تا آن ها با آرامش قضاوت کنند. تا زمانی که فناوری کمک داور ویدئویی در بازی ها مورد استفاده قرار نگیرد، این فشار و اشتباهات غیرعمد است.

کد خبر 390951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.