توضیحات رئیس کمیته انضباطی درباره محرومیت بازیکن سپاهان

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال توضیحاتی درباره صدور دستور موقت برای بازیکن سپاهان ارائه کرد.

 به گزارش ایمنا به نقل از سایت فدراسیون فوتبال اسماعیل حسن زاده گفت: با عنایت به حساسیت‌های فصل گذشته در جریان دیدار تیم های پرسپولیس و سپاهان، برای از بین بردن این حساسیت ها که می توانست باعث بروز مشکلاتی شود فدراسیون اقداماتی را در روزهای گذشته انجام داد. برای مثال، مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ به دو باشگاه هشدار داده و اعلام کرده بودند که در آستانه دیدار رفت دو تیم از هرگونه رفتار تنش‌زا خودداری کنند.

وی ادامه داد: ماده ۷۱ مقررات انضباطی می گوید هیچ عضوی از خانواده فوتبال حق ندارد با رفتار خود و به هر روش موجب تشویش اذهان شود. این پست شروع یک تقابل حاشیه ای میان هواداران دو تیم بود و طبق ماده ۱۰۰ راهی جز دستور موقت برای آن متصور نبود. انتظار می رفت و می رود که در این باره رعایت کامل جوانب امر صورت می پذیرفت. وقتی بازیکنی با نهایت اهانت به باشگاهی دیگر پست می گذارد، باشگاه باید قبل از گلایه از دیگران با بازیکن خودش برخورد می کرد که چرا جو را متشنج کرده است. متاسفانه این اقدام بازیکن سپاهان که جو این بازی را متشنج کرد کاملا تحریک آمیز بود.

حسن زاده تصریح کرد: اگر کمیته انضباطی به فوریت وارد عمل نمی شد، آثار و تبعات چنین رویکردی را باید فردا و فرداها در ورزشگاه ها مشاهده می کردیم. در واقع کمیته انضباطی آثار تخریبی رفتار صورت گرفته را آن قدر بالا می دانست که چاره ای جز این باقی نمی ماند.

کد خبر 390944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.