منطقه ۱۳ رتبه نخست آبیاری مکانیزه در شهر اصفهان را دارد

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: ۸۵ درصد از سیستم آبیاری فضای سبز منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان به صورت آبیاری تحت‌فشار انجام می‌شود به طوری که این منطقه در بین مناطق ۱۵گانه و ناژوان، رتبه نخست آبیاری مکانیزه را به خود اختصاص داده است.

حسین امیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهارکرد: در منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان حدود هشت کیلومتر مادی وجود دارد که بخش زیادی از آن‌ها بازسازی و احیاء شده و برای ساماندهی مادی‌های باقیمانده نیز اعتبار مورد نیاز در بودجه پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰ درصد آبیاری فضای سبز شهر به صورت تحت فشار انجام می‌شود، تصریح کرد:  ۸۵ درصد از سیستم آبیاری فضای سبز منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان به صورت آبیاری تحت فشار انجام می‌شود به طوری که این منطقه در بین مناطق ۱۵گانه و ناژوان رتبه نخست آبیاری مکانیزه را به خود اختصاص داده است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان ادامه داد: در منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان تعداد ۳۱ آبنما وجود دارد و در پارک‌های آن حدود یک هزار و ۱۰۰ قطعه لوازم بازی و ورزشی کودکان نصب شده است.

وی بودجه خدمات شهری منطقه ۱۳ را بالغ بر ۲۴ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: خادمان مردم در این منطقه تلاش می‌کنند برابر طرح‌ها و برنامه‌هایی که در بودجه سال ۹۸ منطقه ۱۳ به تصویب شورای شهر رسیده، حرکت کنند که خوشبختانه با ارزیابی انجام شده، عملکرد خدمات شهری منطقه رضایت‌بخش بوده و حرکت‌های بسیار خوبی انجام شده است.

امیری با بیان اینکه مساحت فضای سبز منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزارمترمربع و سرانه فضای سبز هر شهروند ساکن در این منطقه شش مترمربع است، گفت: سرانه فضای بسز این منطقه به دلیل موقعیت جغرافیایی منطقه، ادامه کوه صفه و همچنین کوه قائمیه که خود به خود موانعی برای توسعه فضای سبز ایجاد می‌کند، بسیار کم است، اما در شمال این منطقه، ناژوان با ۱۲۰۰ هکتار وسعت به عنوان ریه شهر اصفهان به سبزینگی منطقه ۱۳ کمک کرده است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان اظهارکرد: در هر شبانه‌روز دو و نیم میلیون مترمربع در منطقه ۱۳ رُفت و روب انجام و ۴۵ تن زباله جمع‌آوری می‌شود.

وی با اشاره به وجود یک ایستگاه آتش‌نشانی در منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان، خاطرنشان کرد: احداث دو ایستگاه آتش‌نشانی در ناژوان در دستور کار قرار گرفته و بودجه مورد نیاز آن نیز پیش‌بینی شده است.

امیری گفت: در خصوص زمین‌های بدون حصار و رفع خطر از بناهای مخروبه نیز اقدامات خوبی توسط خدمات شهری منطقه ۱۳ انجام شده و کارکنان در صدد افزایش سطح خدمات و جلب رضایت حداکثری شهروندان هستند.

کد خبر 390859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.