۴۰ درصد از مدارس فریدن هوشمندسازی شد

فریدن- مدیرآموزش و پرورش فریدن گفت: با کمک خیرین بیش از ۴۰ درصد مدارس ابتدایی به ویژه مقطع ششم به سیستم هوشمند مجهز شدند که در زمینه تعمیر و تجهیز آن‌ها در پروژه مهر اقداماتی انجام شده است.

نیازعلی علائی در گفت‌وگو با خبرنگارایمنا از شهرستان فریدن با اشاره به اینکه شعار سال تحصیلی جدید "تحول سازنده، مدرسه توانمند، ارتقای آموزش وپرورش" است، اظهارکرد: سال تحصیلی جدید ۹ هزار و ۴۰۰ دانش آموز در سطح مدارس شهرستان مشغول تحصیل شدند که این تعداد شامل پنج هزار نفر در مقطع ابتدایی، دو هزار و۱۲۰ نفر در مقطع متوسطه اول و یک هزار و ۶۵۰ نفر در مقطع متوسطه دوم و ۵۸۰ نوآموز در پیش دبستانی می‌شوند.

وی تصریح کرد: پروژه مهر از تیرماه امسال با شعار"عزم همگانی، مدرسه بانشاط، مهرماندگار" کلید خورد و به دنبال آن سازماندهی، ساماندهی و زیباسازی مدارس با همکاری بسیج دانش آموزی در طرح هجرت اجرایی شد و تجهیزات و ملزومات لازم برای مدارس خریداری و در اختیار مدارس شهرستان قرار گرفت.

سندتحول بنیادین نقشه راه آموزش و پرورش است

مدیر آموزش و پرورش فریدن سندتحول بنیادین را نقشه راه آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: مصمم به اجرای این سند با ابلاغیه صادره از وزارت آموزش و پرورش و اداره کل آموزش و پرورش استان هستیم.

وی ادامه داد: برنامه‌های آموزش و پرورش شهرستان منعقد و به مدارس شهرستان نیز پیشنهاد شده تا براساس سند تحول بنیادین درطول سال تحصیلی برنامه‌ها را اجرا کنند و قرار است تا ۱۵ مهرماه برنامه‌ سالانه مدارس براساس سند تحول بنیادین منعقد شود.

علائی با بیان اینکه کمیته ارتقای سطح آموزش دراداره آموزش و پرورش فریدن باهدف ارتقای سندتحول نظام بنیادین در جهت سطح ارتقای آموزش در شهرستان فعال شده است، گفت: امسال بیش از ۸۱ دانش‌ آموز فریدنی در کنکور سراسری با اخذ رتبه بالا در دانشگاه‌های دولتی قبول شدند.

وی افزود: از این تعداد ۱۰ نفر با رتبه زیر هزار، رتبه شش کنکورسراسری در رشته تجربی، رتبه ۱۹ رشته ریاضی فیزیک قبول شدند، چهار نفر دانش آموز در رشته پزشکی، ۲۳ نفردررشته‌های مهندسی و ۱۵ نفردردانشگاه فرهنگیان ومابقی در رشته‌های علوم انسانی، پیرانپزشکی و پرستاری قبول شدند.

مدیرآموزش و پرورش فریدن با اشاره به اقدامات انجام شده برای هوشمندسازی مدارس، افزود: با کمک خیرین بیش از ۴۰ درصد مدارس ابتدایی به ویژه مقطع ششم به سیستم هوشمند مجهز شدند که در زمینه تعمیز و تجهیز آن‌ها در پروژه مهر اقداماتی انجام شده است.

کمبود نیروی انسانی را با پنج معلم بازنشسته جبران کردیم

وی با بیان اینکه ۸۰۰ نیروی کادر آموزشی تحصیل دانش آموزان را در آموزش و پرورش شهرستان برعهده دارند، افزود: در سال تحصیلی جدید کمبود نیروی آموزشی با به کارگیری پنج نیروی بازنشسته جبران کردیم.

علائی افزود: برای جذب نیرو درخواست دادیم اما با به کارگیری نیروی خدمات آموزشی موافقت نشد همان تعداد ۱۸ نفر نیروی سال قبل مجددأ به کارگیری شدند.

وی با بیان اینکه سبک مدیریتی در اداره آموزش و پرورش فریدن براساس مشورت شورای معاونین و مدیران انجام می‌شود، تصریح کرد: امسال در حوزه ورزش دانش‌آموزان مدرسه استثنایی چهار مدال طلا کسب کردند، دو پرسنل آموزش و پرورش فریدن در حوزه پرورشی مقام کشوری به دست آوردند.

مدیرآموزش و پرورش فریدن گفت: تقویت مباحث دینی دانش آموزان در اولویت است که برهمین اساس برای اقامه نمار ظهر در مدارس از ۳۰ روحانی دعوت شده است.

سرانه مدارس فریدن هنوز واریزنشده است

وی تصریح کرد: سرانه مدارس هنوز واریز نشده است اما با کمک اولیای دانش آموزان مدارس اداره می‌شود، ۵۰درصد پاداش بازنشستگان پرداخت شده است و مابقی به زودی واریز خواهد شد، حق التدریسی نیروهای خرید خدمات چهار ماه آن پرداخت و درصد باقیمانده در مهرماه پرداخت خواهد.

کد خبر 390792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.