برج کبوتر حصه جان دوباره می‌گیرد

مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان از اقدامات جدید برای احیای برج کبوتر حصه خبر داد و گفت: با توجه به معماری خاص برج‌های کبوتر و تجارب در مرمت چند نمونه مختلف از آنها مرمت و ساماندهی این برج در دستور کار قرار گرفته است.

محمد فیض در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بسیاری افراد برج‌های کبوترخانه را نمی‌شناسند و عده ای دیگر تصور می کنند این برج ها دژی قدیمی یا آب انبار است، در حالی که محل زندگی کبوترها بوده و به منظور استفاده از کود آنها ساخته شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد کمی از برج‌های کبوترخانه در ایران باقی مانده است، افزود: این سازه‌ها در گذشته اهمیت کاربردی داشته و هنوز هم از جاذبه‌های گردشگری و معماری به شمار می‌رود.

مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان ادامه داد: از برج‌های کبوترخانه می‌توان به عنوان نمادهای شهری یاد کرد اگر چه کاربری سابق خود را ندارند، اما دیدن هر از چند گاهی از آنها در کنار انبوهی از ساختمان‌های مدرن و بی‌هویت خالی از لطف نیست.

وی با بیان اینکه حصه به عنوان محله‌ای که در شرق اصفهان از محرومیت‌های فراوانی رنج می‌برد، میزبان یکی از زیباترین برج‌های کبوتر است که سالیان زیادی به حال خود رها مانده و تقریبا نیمی از آن فرو ریخته است، گفت: در این راستا شهرداری احیای برج کبوتر حصه را در دستور کار خود قرار داده است.

فیض خاطرنشان کرد: با توجه به معماری خاص برج‌های کبوتر و تجارب سازمان در مرمت چند نمونه مختلف از آنها، مرمت و ساماندهی برج کبوتر حصه نیز انجام می‌شود تا احیای این اثر ارزشمند تاریخی نقطه عطفی در محرومیت‌زدایی این محله باشد.

وی از اتمام بازسازی و ساماندهی برج کبوتر محله دنارت خبر داد و اظهار کرد: این برج کبوتر یکی از برج‌های کبوتر قدیمی اصفهان است که با همکاری سازمان نوسازی و بهسازی  مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت.

کد خبر 390564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.