معین: ایثارگری مردم را مصادره سیاسی نکنیم

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: باید تلاش کنیم از مصادره ایثارگری مردم توسط برخی گروه‌ها و توهین آنان به رقبای سیاسی خود که سابقه طولانی‌تر و موثرتری در دفاع مقدس داشته‌اند، جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فتح‌الله معین پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در نود و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه ۳۱ شهریور یادآور تجاوز همه جانبه اجانب به کشور ایران است، اظهار کرد: این تجاوز قبل از هرچیز می‌خواست انقلاب مردم ایران را در نطفه خفه کرده و امید را در میان همه انسان‌های مظلوم نابود کند تا طرح اسلام‌ اصیل برابر خوانش رهبر کبیر انقلاب را از میان بردارد غافل از اینکه این اتفاق باعث خودباوری ملتی انقلابی شد که انقلاب آنان الگو و اسوه‌ای جدید برای همه ملت‌ها خواهد بود.

وی افزود: در اولین روزهای جنگ تجمع مردم برای حضور در جبهه‌ها را شاهد بودیم که نشان از شجاعت مردم دارد و قبل از هرچیز باعث نابودی عاملان تجاوز شد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شجاعت مردم چنان صحنه‌هایی را به وجود آورد که در طول تاریخ بی سابقه و زبانزد همه آزادگان خواهد بود، تصریح کرد: این پایمردی در برابر تمام دنیای استکبار به دنبال سرکوب نهصت‌های آزادی بخش در جهان انجام شد و تمام دنیا اتحادی نامقدس برای شکست این نهضت را تشکیل دادند.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس عظمت اراده و مقاومت مردم انقلابی و مشارکت آنان را در برابر دنیا بیش از پیش روشن می‌سازد، ادامه داد: این روحیه بیش از هر چیزی امید مردم به تحقق شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی در جامعه، اتحاد و اعتقاد آنان به امام، ایجاد امید در مردم برای حفظ کرامت و حقوق انسانی در جهت عدالت و جلوگیری از تبعیض از راه مشارکت مردم در بازسازی کشور را مشخص کرد.

معین اضافه کرد: این مقاومت‌ها پیروی از تعالیم انسان‌ساز اسلام و امامان شیعه است که به جز اندکی افراد مغرض مابقی مردم در آن شریک بودند و آنان که در حماسه‌ها صف اول را شکل دادند برای همیشه ماندگار خواهند بود.

وی با بیان اینکه سال‌های پرشور دفاع مقدس شاهد حماسه و شجاعت و ایثار رزمندگان این استان و همراهی مردم استان با انقلاب بوده که فراموش نشدنی خواهد بود، خاطرنشان کرد: ۴۰۰ نقطه اصفهان در دوران جنگ مورد حمله قرار گرفت که جا دارد از شهدای این حملات در کنار شهیدان جبهه‌های جنگ به نیکی یاد کرده و علو درجات آنان را خواستار شویم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان جاودان ماندن نقش بی بدیل فرماندهان استان در حافظه تاریخی ملت را یادآور شد و افزود: بعد از گذشت سه دهه از پایان جنگ همچنان برخی تلاش می‌کنند این حماسه‌ها به فراموشی سپرده شود.

وی با تاکید براینکه اختلاف سلیقه‌هایی وجود دارد اما تشکل‌های سیاسی همواره در مقابله با ستیزه‌جویی ذره‌ای تردید نداشته و برای محافظت از جمهوری اسلامی آماده هستند، اظهار کرد: باید تلاش کنیم از مصادره ایثارگری مردم توسط برخی گروه‌ها و توهین آنان به رقبای سیاسی خود که سابقه طولانی‌تر و موثرتری در دفاع مقدس داشته‌اند، جلوگیری شود.

شایسته نیست ایران در زمره کشورهای مهاجرفرست باشد

معین با تاکید بر لزوم مقابله با دسته بندی‌ها به بهانه خودی و غیرخودی و عدم برخورد عدالت در برخورد با افراد جامعه در سایه اعمال تبعیض، ادامه داد: ایران اسلامی با داشتن ۸۰ میلیون جمعیت و ساختار جوان جمعیتی، دانشجویی و دانش‌آموزی می‌تواند جهش بزرگ علمی را در کشور رقم بزند.

وی با اشاره به اینکه شایسته نیست ایران در زمره کشورهای مهاجرفرست قرار گیرد، خاطرنشان کرد: می‌توان در شرایط تحریم‌های ناجوانمردانه از طریق تولیدات غیرنفتی، صنعتی و کشاورزی نیاز ارزی کشور را تامین کرد که پرداختن به این موضوع در زمره سیاست‌های دفاعی کشور قرار می‌گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ایجاد شرایط جذاب و قانونمند برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی؛ حمایت از مراکز تولیدی، جلوگیری از رانت و ویژه‌خواری و طرح برخی نمونه‌های آن در برخی مقامات قضایی، اصلاح قوانین مربوط به تولید از نیازهای اولیه این سیاست است.

وی تصریح کرد: از اصلاح نظام‌های آموزشی و دانشگاهی و توسعه مراکز کارآفرینی و بهبود مراکز کسب و کار نباید غافل شد تا همچنان شاهد سرافرازی همه ایرانیان باشیم.

کد خبر 390454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.