یک پنجم سال گذشته از تانکرهای آبرسانی استفاده شد

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: با توجه به وجود منابع آبی به دلیل جاری بودن آب زاینده‌رود، حدود یک پنجم سال قبل از تانکرهای آبرسانی برای آبیاری فضای سبز شهر استفاده شده است.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: امسال با توجه به جاری بودن آب در رودخانه زاینده‌رود چاه‌های حریم رودخانه آب کافی داشتند، اما در برخی مناطق شهرداری از جمله دو، ۱۰، ۱۲، ۱۴ و ۱۵ همچنان چاه‌ها خشک بود، از این رو برای آبیاری فضاهای سبز و درختان از تانکرها استفاده شد.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال‌جاری پیش بینی تامین تانکر آبرسانی برای آبیاری فضای سبز با تامین اعتبار مورد نیاز در بودجه ۹۸ انجام شد که با توجه به وجود منابع آبی به دلیل جاری بودن آب زاینده رود، حدود یک پنجم سال قبل از این تانکرها استفاده شد، در حالی که سال گذشته در عمده مناطق با توجه به خشکی زاینده‌رود برای آبیاری از تانکر استفاده کردیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه در سال جاری مادی‌های ناژوان پُر آب بود و درختان مجاور آنها سیراب شدند، افزود: طول کل مادی‌های ناژوان حدود ۵۲ هزار متر است که تمام آنها لوله‌گذاری شده است.

وی ادامه داد: بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار اصله درخت در شهر وجود دارد که بخش عمده‌ای از آنها بیش از ۵۰ تا ۱۰۰ سال عمر دارد و به عنوان درختان کهنسال و میراث شهر محسوب می‌شود که نگهداری آنها کاری بسیار دشوار است، بنابراین سعی شده تمهیداتی برای آبیاری این درختان در نظر گرفته شود تا کمترین آسیب به آنها وارد شود.

مرتضایی‌نژاد خاطرنشان کرد: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با شماره تلفن ۳۲۶۷۴۰۰۰ جوابگوی شهروندان در خصوص ارائه خدمات مشاوره در خصوص فضای سبز و یا دریافت پیشنهادات است.

کد خبر 390389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.