موضوع "مقابله با فساد" در سطح ملی آدرس غلط ندهد

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: افرادی که در بازار به عنوان سمبل خوش حسابی و اعتبار هستند را نباید در تلویزیون به عنوان بدهکار بانکی نشان دهیم و به این طریق سرمایه‌های اجتماعی را از بین ببریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود گلشیرازی روز شنبه  _۳۰ شهریورماه_ در آئین «تجلیل از واحدهای نمونه صنعت و معدن استان اصفهان» با حضور وزیر صنعت، اظهار کرد: امروز در مسیری گام نهاده و حرکت می‌کنیم که در راستای نابود کردن سرمایه‌های اجتماعی تولید کنندگان است.

وی با بیان اینکه نباید به بدهکار به عنوان یک مجرم نگاه کنیم، افزود: افرادی که در بازار به عنوان سمبل خوش حسابی و اعتبار هستند را نباید در تلویزیون به عنوان بدهکار بانکی نشان دهیم زیرا سرمایه های اجتماعی از این طریق سوخته می شود.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان ابراز امیدواری کرد که موضوع "مقابله با فساد" در سطح ملی آدرس غلط ندهد. مبارزه با فساد باید در جای خود صورت بگیرد و نباید فقط بدهکاری تولید کننده به شبکه بانکی را برجسته کنیم و در عین حال به طلبکاری تولید کننده از دولت نپردازیم.

وی با بیان اینکه باید به سازمان صمت اختیارات ویژه داده شده تا مشکلات صنعتی استان اصفهان حل و فصل شود، خاطرنشان کرد: باید به تولید کننده اعتماد کنیم و راستی آزمایی ها باید به صورت جدی صورت بگیرد. سربازان اقتصادی در خط مقدم این جنگ هستند و نباید مواد جنگی آنها را معطل کنیم.

وضع قوانین دست‌وپا گیر از اختلاس‌ها جلوگیری نمی‌کند

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: دولتی ها از اختلاس و جرائم می ترسند از این رو قوانین بسیار سخت و دقیقی را برای صنعت در نظر می گیرند اما هیچ گاه این قوانین از اختلاس در کشور جلوگیری نمی کند و تنها صنعت را دست بسته تر می کند.

حیدرعلی عابدی نیز در این مراسم با بیان اینکه وزیر صمت در بخش صنعت دغدغه مند است و به مسائل و مشکلات این بخش آشنا است، اظهار کرد: مشکلات متعددی در حوزه صنعت اصفهان وجود دارد و نباید شعار بدهیم که داریم از تولید و صنعت حمایت می کنیم.

وی تاکید کرد: در این محاصره ناجوانمردانه اقتصادی آمریکا، این صنعتگران ایرانی هستند که می‌توانند کشور را از مشکلات اقتصادی نجات دهند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت صمت باید پاسخگوی فعالان صنعت اصفهان باشد، گفت: این وزاتخانه باید با قوه قضاییه هماهنگ شود تا قوانین سخت اقتصادی کمتر به صنعتگران آسیب وارد کند. زمان رسیدگی به درخواست های قانونی طولانی است و باید مسائل صنعت را جدی بگیریم.

برگشت مالیات باید به همان منطقه‌ای باشد که صنعت در آن وجود دارد

همچنین نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: در شرایط تحریم بخش اعظمی از مشکلات بر دوش صنعت کشور است اما صنعت این فرصت را دارد که یک جهش بلند برای افزایش ظرفیت های تولیدی داشته باشد.

زهرا سعیدی افزود: شرکت پلی اکریل پتانسیل لازم برای احیای کامل را دارد و انتظار داریم تشکیل کارگروه ویژه ای برای صنعت اصفهان صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: قانون بومی پذیری با اولویت محل سکونت نزدیک تر در برنامه ششم توسعه مصوب شده است، اما اجرا نشده و جوانان اصفهانی خواستار اجرای این قانون هستند و این اراده برای اجرای مصوبه باید افزایش پیدا کند.

نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید برگشت مالیات به همان منطقه ای باشد که صنعت در آن وجود دارد و از وزارت صمت می خواهیم این قانون را به صورت کامل به اجرا دربیاورید.

وی خاطرنشان کرد: امسال قیمت لوازم التحریر، گران شده و صاحبان صنایعی که می توانند باید به کودکان در این زمینه کمک کنند. صنعتگران باید مهرآفرین باشند و قدردان آنها هستیم، حواس صنعتگران به بچه های دبستانی باشد.

کد خبر 390279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.