همه مشکلات صنایع نساجی به داخل کشور بازمی‌گردد/ افزایش تولید چادر مشکی اولویت نساجی کشور

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تمام مشکلات صنایع نساجی قابل رفع است و به داخل مرزهای کشورمان بازمی‌گردد. گفت: صنعت نساجی به سرعت در حال گسترش و توسعه است و اقدامات عظیمی در تهران و استان‌های کشور برای افزایش میزان تولیدات انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا رحمانی امروز _شنبه  ۳۰ شهریور ماه_ در آئین «رونمایی از میز ملی توسعه نساجی کشور»، اظهار کرد: دوری از برنامه های تشریفاتی باید در اولویت مقامات مسئول کشور باشد؛ میز ملی توسعه صادرات نساجی باید جدی گرفته شده و راهکارهای آن عملیاتی شود.

وی افزود: باید متناسب با شرایط اقتصادی کشور به احیا میز ملی صنایع نساجی بپردازیم. امسال تدارک دیده ایم که یکی از مهم ترین برنامه‌ها توسعه تولید نساجی، پوشاک و کفش باشد، این صنعت، صنعت بومی و ملی کشور است.

وزیر صمت با بیان اینکه این صنعت قاچاق پذیر است، اما اکنون میزان قاچاق در آن به شدت کاهش پیدا کرده، گفت: قاچاق در صنایع نساجی به کمتر از نصف رسیده است همچنین بر اساس آمار مستند میزان صادرات انواع نخ ۱۰ درصد، پتو ۲۵۱ درصد، پوشاک ۲۱ درصد و کفش ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

افزایش تولید چادر مشکی در اولویت نساجی کشور قرار گرفت

رحمانی اعلام کرد: این صنعت به سرعت در حال گسترش و توسعه است و اقدامات عظیمی در تهران و استان‌های کشور برای افزایش میزان تولیدات انجام شده است. افزایش میزان تولید چادر مشکی نیز در اولویت نساجی کشور قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه باید ظرفیت صنایع نساجی افزایش پیدا کند، تصریح کرد: اصفهان در بسیاری از رشته‌ها حرف اول را می زند و با توجه به سرمایه های انسانی این استان انتظار ویژه ای از اصفهان داریم.

وزیر صمت افزود: باید به جمع بندی مشکلات در نساجی برسیم. در مورد مشکلات پنبه با وزارت جهاد کشاورزی مذاکره کرده ایم و به واحدهای صنعتی ماموریت داده ایم که از پنبه تا پوشاک صنعت نساجی کشور فعال شود. همه مشکلات در صنایع نساجی کشورمان قابل حل است و به داخل مرزهای کشور باز می گردد.

رحمانی اعلام کرد: ارزش واردات کشورهای همسایه ۱۳۰۰ میلیارد دلار است، اما سهم ایران از این میزان فقط دو درصد است. یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار برای توسعه صادرات تا سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته ایم.

وی افزود: یکی از سیاست‌های اصلی ما در وزارت صمت تفویض اختیار به تشکل‌های بخش خصوصی است. مشکلات مواد اولیه در صنایع نساجی کشور قابل حل است و با توجه به منابع ارزی که برای نوسازی لازم است، این اتفاق در سال جاری میسر نیست.

وزیر صمت تصریح کرد: در تولید پوشاک و پارچه ظرفیت‌های خالی زیادی داریم و چادر را هم به عنوان یک کالای خاص از جنبه فرهنگی، دینی در نظر گرفته ایم. این صنعت به سرمایه کمی نیاز و در مقابل اشتغال‌زایی قابل توجهی دارد.

کد خبر 390256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.