صعود راحت سروقامتان به نیمه نهایی

تیم مل یوالیبال ایران با شکست سه بر صفر تیم ملی چین تایپه به نیمه نهایی والیبال قهرمانی آسیا رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی والیبال ایران عصر امروز (پنجشنبه) در ادامه رقابت‌های والیبال قهرمانی آسیا و در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی به مصاف چین‌تایپه رفت. تیم ملی کشورمان که تمام دیدارهای خود را به جز یک بازی در مقابل استرالیا را با پیروزی پشت سر گذاشته، برای رسیدن به جمع چهار تیم برتر مسابقات باید چین تایپه را نیز شکست دهد.

در بیشتر بازی‌های این دوره از رقابت‌های والیبال قهرمانی آسیا، تیم ملی با ترکیب دوم خودش پا به میدان گذاشت. اما در این مسابقه تیم ملی با ترکیب اصلی متشکل از سعید معروف، علی شفیعی، امیرغفور، فرهاد قائمی، میلاد عبادی پور، محمد موسوی و محمدرضا حضرت‌پور پا به میدان گذاشت.  

ست اول (ایران۲۵_ چین ‌تایپه۱۹): برخورد سرویس بازیکن چین تایپه به تور اولین امتیاز را تقدیم ایران کرد. در ادامه دو تیم پایاپا پیش رفتند و حتی در امتیاز پنچ تایپه‌ای ها پیش افتادند. نکته جالب در ابتدای مسابقه خوشحالی غیرقابل وصف بازیکنان چین تایپه پس از کسب هر امتیاز بود. جای خالی زیبا "تای" تیم چین تایپه را دو امتیاز پیش انداخت. دفاع خوب ایران ورق را برگرداند و دو تیم در امتیاز ۷ برابر شدند. ایران امتیاز هشت را کسب کرد و وقت استراحت فنی اول فرا رسید.

در ادامه تیم ایران در دفاع و حمله منسجم‌تر ظاهر شد و با سرویس‌های خوب اختلافی سه امتیازی ایجاد کرد، اما این اختلاف با بازی خوب چین تایپه در امتیاز ۱۴ برابر شد. با این حال تیم ملی ایران زودتر به امتیاز ۱۶ رسید و وقت استراحت فنی دوم رغم خورد. پس از آن ایران بار دیگر قدرت خود را به رخ حریف کشید و با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ پیروز این ست شد.

ست دوم (ایران ۲۷_ چین تایپه ۲۵): این ست با بازی پایاپای دو تیم آغاز شد، در همان ابتدا مسابقه رالی زیبایی شکل گرفت و خاتمه آن نیز جای خالی فوق‌العاده سعید معروف بود که امتیاز پنج را برای ایران به ارمغان آورد. با نتیجه ۸ بر ۷ به سود ایران وقت استراحت فنی اول فرا رسید. آبشار زیبا مهاجم چین تایپه مقابل سه مدافع ایران، چین تایپه را به برتری دو امتیازی رساند.

این برتری برای چند امتیازی دوام داشت، اما آبشار قائمی دو تیم را در امتیاز ۱۵ برابر و ضربه غفور ایران به امتیاز ۱۶ و وقت استراحت فنی دوم برد. ماراتن این ست ادامه داشت، هرامتیاز چاسخ داده می‌شد و دو تیم تا امتیاز ۲۵ برابر پیش رفتند، اما بازهم حرف آخر را ایران زد و با نتیجه ۲۷ بر ۲۵ این ست را نیز پیروز شد.

ست سوم (ایران _چین تایپه): چین تایپه ست را بهتر آغاز کرد و با حمله‌های برق آسا برتری دو امتیازی کسب کردند. بازی برابر دو تیم ادامه داشت تا اینکه در میانه‌های ست ایران با حملات و دریافت‌های خوب ۱۱ بر ۹ پیش افتاد. برتری چین تایپه تا استراحت فنی دوم ادامه داشت و ایران نیز سایه به سایه این تیم پیش می‌آمد.

ایران بار دیگر ورق را برگرداند و ۲۰ بر ۱۸ پیش افتاد. چین تایپه با بازی خوب خود نشان داد که اصلا تیم دست و پا بسته‌ای نیست، اما این بازی خوب برای به دردسر انداختن بازیکنان ایران کافی نبود و این ست نیز ۲۵ بر ۲۱ به سود ایران به پایان رسید.

بازی بعدی تیم ملی والیبال ایران در مرحله نیمه نهایی والیبال قهرمانی آسیا فردا _۲۸ شهریورماه_ ساعت ۱۶ مقابل کره جنوبی برگزار خواهد شد.

کد خبر 390150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.