میراث عثمانی در بازار چوب حفظ می‌شود

کنگو کوما، از معماران‌ بنام اهل ژاپن، از طرح خود برای احداث موزه‌ای بسیار عظیم از جنس چوب در کشور ترکیه برای نگهداری میراث دوران عثمانی رونمایی می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، موزه جدید که از چند جعبه چوبی روی هم قرار گرفته تشکیل خواهد شد، در "اسکی‌شهر" ترکیه احداث می‌شود و قرار است در آن میراث برجا مانده از دوران عثمانی نگهداری شود. این جعبه‌های چوبی به طور زاویه دار به‌ گونه‌ای روی زمین قرار می‌گیرد که گویی از عمق زمین به بالا در حال رشد است.

ساختمان موزه مساحتی برابر با ۴۸ هزار و ۴۰۰ فوت مربع را در برمی‌گیرد و فضای داخلی چند طبقه و بسیار روشن آن مجموعه‌ای از هزار اثر هنری معاصر را در خود جای می‌دهد. اگر چه آثار هنری داخل موزه اغلب مدرن است با این وجود، طراحی ساختمان موزه به طور چشمگیری متاثر از تاریخ شهر بنا خواهد شد.

کنگو کوما با همفکری گروهی از معماران، از چوب برای ساخت موزه جدید بهره خواهند گرفت تا بین این موزه و میراث آن پیوند برقرار کنند. این گروه نام "Odunpazari" که در زبان ترکی به معنای "بازار چوب" است را نیز برای موزه انتخاب کرده‌اند. استفاده از تخته‌ چوب‌های بزرگ با کناره‌های مربعی به عنوان مصالح موزه نیز تایخچه طولانی‌مدت منطقه در زمینه تجارت چوب را در ذهن ساکنان مجسم می‌کند.

علاوه‌ بر مصالح چوبی موزه Odunpazari، که نمای بیرونی و سراسر داخل ساختمان را می‌پوشاند، شکل حجمی آن یادآور تاریخ عثمانی است. اغلب ساختمان‌هایی که از دوران امپراطوری عثمانی در ترکیه بر جا مانده است به شکل یک ساختمان حجیم بر روی یک پایه قرار دارد. مکعب‌های موزه چوبی در زوایه‌های مختلف روی هم قرار خواهد گرفت و به آن نمایی خارق‌العاده می‌بخشد.

این مکعب‌های زاویه‌دار باعث به وجود آمدن فضاهایی با اندازه‌های مختلف و کاربردهای متفاوت می‌شود. فضاهای نمایشگاهی بزرگ در طبقه همکف قرار می‌گیرد و به آثار هنری بزرگ اختصاص داد می‌شود در حالی‌که آثار کوچک روی دیوار طبقات بالایی نصب می‌شود.

کد خبر 390090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.