سقوط حدود ۸ هزار واحدی شاخص کل بورس امروز ۲۷ شهریورماه

شاخص کل بورس تهران که از ساعت ۹ صبح امروز روند تند کاهشی در پیش گرفته بو، در ساعت ۱۱ و۵۵ دقیقه افزایش نامحسوسی را تجربه کرد اما در آخر با ۷ هزار و ۹۱۵ واحد کاهش به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در معاملات امروز چهار شنبه _۲۷ شهریورماه_ شاخص بورس تهران عدد ۲۹۴ هزار و ۱۶۶ واحد را ثبت کرد.

شاخص هم وزن نیز با ۲۱۲۱ واحد کاهش به رقم ۸۴ هزار و ۲۴۷ واحد رسید. شاخص بازار اول به کانال ۲۱۴ هزار واحدی وارد شد و شاخص بازار دوم نیز عدد ۵۹۶ هزار و ۲۶۹ واحد را ثبت کرد.

امروز آیفکس نیز به عدد سه هزار و ۸۸۶ واحد رسید.

بر این اساس امروز با دست به دست شدن پنج میلیارد و ۳۶۵ میلیون سهم و اوراق بهادار طی ۴۹۳ هزار نوبت داد و ستد، ارزش معاملات به بیش از ۱۷۰۰ میلیارد تومان رسید.

در معاملات امروز نمادهای "وکار"، "ستران" و "وبسویچ" به ترتیب با ۳۵، ۲۸ و ۲۲ واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل نمادهای فولاد، شتران و شپنا به ترتیب با ۳۹۴، ۳۵۵ و ۲۹۲ واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را ثبت کردند. همچنین امروز "وتجارت"، "خساپا" و "خودرو" پربیننده ‌ترین نمادهای بورسی بودند. از سوی دیگر در پایان داد و ستد امروز بورس تهران، خودرو برترین گروه صنعت بود و بانک ها و فلزات اساسی به ترتیب جایگاه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

قابل ذکر است، شاخص بورس تهران امروز با اصلاح به کار خود پایان داد و به کانال ۲۹۴ هزار واحد وارد شد اما در ساعات پایانی معاملات روند صعودی به خود گرفت.

به گفته کارشناسان بازار سرمایه پس از ثبت بازدهی‌های پی در پی شاخص مستعد ورود به مسیر اصلاح بود و فضای بین المللی باعث شد این اصلاح با شدت بیشتری رقم بخورد. با این حال جریان ورود نقدینگی به بازار سرمایه و همچنین رکود در سایر بازارها و عملکرد مثبت شرکت ها عوامل مهمی است که تداوم رشد شاخص را رقم می زند.

کد خبر 389980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.