۵۰ هزار اصفهانی برای راهپیمایی اربعین ثبت‌نام کردند

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان گفت: از شروع ثبت‌نام در ابتدای شهریور ماه تا کنون حدود ۵۰ هزار نفر از استان اصفهان در سایت "سماح" ثبت‌نام کرده‌اند.

غلامعلی زاهدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به ثبت نام زائران اربعین در سامانه "سماح"، اظهار کرد: از شروع ثبت‌نام در ابتدای شهریورماه تا کنون حدود ۵۰ هزار نفر در این سامانه ثبت نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تمهیدات اربعین بر عهده کمیته‌های مختلف است، افزود: در ستاد اربعین اداره حج و زیارت مسئولیت ثبت‌نام‌ها را بر عهده دارد و تاریخ پایانی برای ثبت‌نام هنوز تعیین نشده و قاعدتا تا روزهای نزدیک به اربعین ثبت‌نام ادامه دارد.

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان تصریح کرد: هزینه بیمه و خدمات پزشکی افراد شامل ۲۲ هزار تومان می‌شود که غرامت بیمه در قبال این مبلغ سقف‌های مختلفی شامل حادثه، فوت، بستری در بیمارستان دارد.

زاهدی با تاکید بر اینکه در رسید ثبت‌نام زائران اربعین جزئیات کامل موارد بیمه‌ای ذکر شده است، اظهار کرد: به طور کلی مبلغ غرامت فوت عادی تا سقف ۴۰ میلیون تومان است که اگر فوت در اثر حادثه باشد مبلغ غرامت تا سقف ۲۴۰ میلیون خواهد رسید.

وی در توصیه به زائران اربعین گفت: حتما ثبت‌نام خود را از طریق سامانه سماح انجام دهند و در این سامانه تاریخ رفت‌ و برگشت و نوع وسیله نقلیه سفر همگی مشخص شده است.

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان با بیان اینکه خروج از کشور و اعزام به اربعین از طریق چهار مرز شلمچه، چزابه، مهران و خسروی انجام می‌شود، افزود: بعد از ثبت‌نام و تاریخ مرز اعزام و خروج از کشور برعهده خود افراد است.

کد خبر 389944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.