ساماندهی بیش از ۱۲۰۰ خودرو برای سرویس مدارس ساری

رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ساری گفت: هشت شرکت حمل و نقل  و یک‌هزار و ۲۰۰ خودرو پس از اخذ تاییدیه‌های لازم  از طریق دفاتر پیش‌خوان دولت در سامانه سپند ثبت نام کرده و ساماندهی اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های درون‌شهری نیز در حال اجراست.

به گزارش ایمنا، حمیدرضا فضل‌الله‌نژاد با اشاره به اقدامات این سازمان در آستانه بازگشایی مدارس اظهار کرد: در راستای ساماندهی سرویس‌های مدارس و بهبود کیفیت جابجایی دانش‌آموزان با سرویس‌های مدارس،  جلسات هماهنگی میان سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری، آموزش و پرورش و شرکت‌های مجاز متولی سرویس مدارس برگزار شد.

وی در ادامه با اشاره به ارایه خدمات رفاهی به رانندگان تاکسی‌های درون‌شهری عنوان کرد: بیمه شخص ثالث با شرایط مناسب، کارواش ، خدمات آزمایشگاهی مناسب و سفرهای زیارتی برای رفاه این رانندگان در نظر گرفته شده است.

رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ساری با اشاره به راه‌اندازی سامانه پایش ناوگان دانش‌آموزی سپند، افزود: در سال گذشته با استفاده از این سامانه ۸۵۰ پروانه سالم با رعایت قوانین شخصی و خودرویی برای سرویس‌های مدارس صادر شده و در این حوزه، شهر ساری در لیست ۱۳ شهر برتر کشور قرار گرفت.

فضل‌الله‌نژاد با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته جهت ساماندهی سرویس‌های مدارس در سال تحصیلی جدید، ادامه داد:  هشت شرکت حمل و نقل  و یک‌هزار و ۲۰۰ خودرو پس از اخذ تاییدیه‌های لازم  از طریق دفاتر پیش‌خوان دولت در سامانه سپند ثبت نام کرده و ساماندهی اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های درون‌شهری نیز در حال اجراست.

وی تصریح کرد: چهار خودرو گشت بازرسی سازمان و گشت‌های موتوری به صورت مستمر بر فعالیت سرویس‌های مدارس نظارت خواهند داشت ضمن اینکه همه شرکت‌های حمل و نقل نیز نسبت به بکارگیری مامور راهنمایی و رانندگی اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ساری به برگزاری دوره های آموزشی ویژه رانندگان و سرویس‌های مدارس اشاره کرد و گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی و فرهنگی در دستور کار قرار دارد و بسته‌های آموزشی نیز به رانندگان ارائه خواهد شد.

فضل‌الله‌نژاد تاکید کرد: شرکت‌های حمل و نقل و سرویس‌های مدارس وظیفه دارند همه مدارک اعم از معاینه فنی، بیمه الحاقی عمومی و نظافت خودرو را مورد بررسی قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: همه خودروهای مجاز سرویس مدارس پس از گذراندن مراحل قانونی ثبت‌نام، جهت شناسایی برچسب مخصوص سرویس مدارس دریافت خواهند کرد.

کد خبر 389915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.