رونق تولید بهترین راه برون رفت از رکود است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: از شعار سال جاری نیز می‌توان دریافت که بهترین راه عبور از شرایط رکود امروز رونق تولید است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمید رضا فولادگر در نشست خبری آیین افتتاح "نخستین نمایشگاه پوشش‌های ساختمانی" و " نخستین نمایشگاه رونق تولید ملی" عصر امروز –سه‌شنبه ۲۶ شهریور- اظهار کرد: حدود شش سال است که نامگذاری سالها برای موضوعات اقتصادی انجام می‌گیرد که نشان می‌دهد مسائل اقتصادی اهمیت ویژه‌ای دارد. به علاوه از شعار سال جاری نیز می‌توان دریافت که بهترین راه عبور از شرایط رکود امروز رونق تولید است. 
وی افزود: جلسات متعددی در این خصوص میان دولت و بخش خصوص برگزار و آسیب‌شناسی لازم به عمل آمده است. به علاوه قوانین بسیاری برای بهبود وضعیت کسب و کار تاکنون توسط مجلس تصویب شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به قانون بهبود فضای کسب و کار، رفع موانع تولید و قانون اصل ۴۴ اشاره کرد.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در خصوص عدم اجرای این قوانین گفت: دلایل اجرا نشدن این قوانین تقریبا در سه بخش آسیب شناسی شده است؛ تحریم‌ها و مسائل بیرونی کشور که در واقع بهای عزتی است که همه پرداخت آن را پذیرفته‌ایم. بخش دیگری از این دلایل نیز به ساختارها مربوط می‌شود که در این خصوص هفت حوزه مالی، پولی بانکی و بازار سرمایه، حوزه مالیاتی، بیمه،  بازرگانی، فضای کسب و کار و فناوری اطلاعات به عنوان مسائل ساختاری درحال بحث است و راهکارهای اجرایی برای این مسائل مشخص شده است. پس از آن این موارد در بخش‌هایی مانند صنعت، نفت و پتروشیمی، کشاورزی، روستایی، خدمات، مسکن و فناوری اطلاعات تدوین شده است که در هفته‌های آتی در مجلس شورای اسلامی قرائت خواهد شد. 
فولادگر خاطرنشان کرد: قانون به اندازه کافی وجود دارد و باید بر اجرا تمرکز شود. قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی داخل کشور کاملا به روز شده است. در همین خصوص سامانه‌ای طراحی شده  که در وزارت صمت مستقر خواهد شد و طی آن هر دستگاه دولتی یا هر شرکت وابسته به نهادهای عمومی غیردولتی و هر شرکت خصوصی که به نحوی از امکانات دولتی استفاده می‌کند باید نیازمندی‌های خود را از طریق آن اعلام کند.

وی افزود: از طرف دیگر تولید کنندگان نیز توانمندی های خود را در آن اعلام می‌کنند. هدف از این طرح حصول اطمینان از نبود امکان تولید محصولی در کشور به منظور واردات آن محصول است.

کد خبر 389899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.