احتمال تشکیل مدارس دو و سه شیفته در اصفهان وجود دارد

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان معتقد است اگر طی سالیان آینده همکاری خیرین کمرنگ شود تشکیل مدارس دو شیفت و سه شیفت دور از انتظار نخواهد بود.

غلامحسن سخایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص آخرین وضعیت کمبود معلم در استان اصفهان اظهار کرد: ۲۷ هزار و ۸۷ کلاس درس در سال تحصیلی ۹۹-۹۸  فعال است که این تعداد کلاس نیازمند ۲۸ هزار و ۶۵۱ معلم است.

کمبود ۱۲ هزار و ۷۱۳ معلم در اصفهان

وی با بیان اینکه با توجه به آمار موجود در حال حاضر با کمبود حدود ۱۲ هزار و ۷۱۳ معلم در گروه‌های رسمی رو به رو هستیم، افزود: به منظور تامین این تعداد نیرو، سه هزار و ۵۰۰ از طریق آزمون ورودی، دو هزار نفر نیز از محل نیروهای حق التدریسی، استفاده از نیروهای بازنشسته و سرباز معلمان و همچنین استفاده از دیگر نیروهای کادر اداری برای تدریس را در دستور کار داریم.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص آمار ثبت نام شدگان تحصیلی در استان اصفهان تصریح کرد: کل دانش آموزان ثبت نامی تا به امروز در تمامی مقاطع  ۸۳۶ هزار و ۲۸۴ نفر بوده است، البته در این آمار مدارس استثنایی، پیش دبستانی و مدارس از راه دور حساب نشده است و پیش بینی ما با ثبت نام موارد مذکور ثبت نام ۹۱۰ الی ۹۲۰ هزار دانش آموز است.

وی در خصوص تفکیک آمار ثبت نام اظهار کرد: کل دانش آموزان ابتدایی ۴۶۹ هزار و ۳۸۳ نفر، متوسطه اول ۲۰۲ هزار و ۴۷۴ نفر و متوسطه دوم ۱۶۴ هزار و ۵۳۳ نفر است که از آمار متوسطه دوم ۱۰۱ هزار و ۲۴۹ نفر در رشته‌های نظری، ۳۳ هزار و ۳۹۱  نفر در رشته‌های کار و دانش و ۲۹ هزار و ۸۹۳ نفر نیز در رشته‌های فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند.

ثبت‌نام ۸۳ هزار کلاس اولی در اصفهان

سخایی ادامه داد: در سال تحصیلی آینده ۸۳ هزار و ۲۷۰ دانش آموز کلاس اولی در سطح استان اصفهان راهی مدرسه می‌شوند.

وی در خصوص برنامه بلندمدت معاونت پژوهش، برنامه ریزی و  نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان برای تامین نیروی آموزشی اظهار کرد: دولت تا سال ۱۴۰۱ با یک بحران روبه‌رو است که آموزش و پرورش تا این سال حدود ۴۰۰ هزار نیروی خود را به دلیل بازنشستگی از دست می‌دهد، با این اتفاق ۴۰ درصد از نیروهای آموزشی کشور کم می‌شود و این امر بحرانی جدی است که باید هر چه زودتر راهکارهای حل آن به ویژه جذب نیرو از دانشگاه فرهنگیان و وروری با آزمون را در دستور کار قرار دهند.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و  نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص وضعیت آموزشی استان اصفهان برای سال آینده گفت: ما برای بهبود وضعیت سعی می‌کنیم، اما  این کمبود نیروی ۱۲ هزار نفری امسال، سال آینده به ۱۶ هزار نفر افزایش  می‌یابد.

وی در خصوص دیگر چالش‌های پیش روی این معاونت اظهار کرد: کمبود فضای آموزشی چالش بزرگی است زیرا تعداد زیادی از مدارس استان اصفهان تخریبی و فرسوده هستند و اگر همکاری خیران نباشد تشکیل مدارس دو شیفت و سه شیفت دور از انتظار نیست.

کد خبر 389798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.