خمینی‌شهر بیشتر از روستانشین، حاشیه نشین دارد

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خمینی شهر گفت: تعدادی از روستاهای شهرستان خمینی شهر به شهر الحاق شد و به همین دلیل خمینی شهر بیش از اینکه روستانشین داشته باشد، حاشیه نشین دارد.

به گزارش ایمنا، به نقل از  روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان، علی صادقی درباره اجرای طرح هادی در شهرستان خمینی شهر، اظهار کرد: خمینی‌شهر دو روستا دارد که  طرح هادی در هر دو به اجرا درآمده است.

وی با بیان اینکه طرح هادی بازنگری شده، سال گذشته برای هر دو روستا تصویب واجرایی شده است، افزود: تسهیلات ویژه بهسازی مسکن روستایی در سالجاری ۴۰۰ میلیون ریال مصوب شده که به غیر از دو روستا برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر هم اجرایی شده است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خمینی با اشاره به اینکه در این شهرستان زمین ملی برای ساخت و ساز وجود ندارد، گفت: با توجه به اینکه خمینی شهر نزدیک به شهر اصفهان قرار دارد بنابر این زمین‌ها گران است و آزادسازی‌ها برای طرح هادی و عقب نشینی برای اجرای طرح سخت شده است.

صادقی افزود: در خمینی‌شهر علاوه بر ساخت و ساز مسکن روستایی، مسکن شهری نیز داریم که با کمک انجمن خیران مسکن ساز، ۴۰ واحد توسط انجمن خیرین در حال ساخت و ۶۰ واحد دیگر توسط این بنیاد در دست اقدام است.

وی با اشاره به اجرای طرح سند دار کردن منازل روستایی خاطر نشان کرد: تاکنون هفت هزار و ۷۸۰ جلد سند مالکیت شهری و روستایی با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان صادر و تحویل مردم شده‌است.

کد خبر 389573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.