ساخت مخزن بتنی آب با ظرفیت بیش از ۵۰۰ متر مکعب در جمکران

مدیر منطقه پنج شهرداری قم از ساخت مخزن بتنی آب با ظرفیت بیش از ۵۰۰ متر مکعب در جمکران خبر داد.

به گزارش ایمنا، علیرضا اقبالیان با اعلام این خبر گفت: با توجه به امکان و نیاز توسعه فضای سبز بوستان ۳۰ هکتاری کوهسار و بوستان های اطراف مسجد مقدس جمکران برای تأمین آب به جهت آبیاری آن با بستر مناسب و مطالعه به عمل آمده؛ مخزن بتنی با ظرفیت بیش از ۵۰۰ متر مکعب احداث شد.

 وی افزود: بی تردید فضای سبز به عنوان یکی از مؤثرترین پدیده های محیط زیست، پیوسته و در همه ادوار مورد تأکید بوده که برای حفاظت و گسترش آن داشتن مدیریت صحیح و استفاده درست از عوامل گسترش دهنده این پدیده ارزشمند هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی از اساسی ترین نیازهاست.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم اظهار کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی شهر قم این مخزن با هدف ذخیره آب برای تمام فصول سال و نظم بخشیدن به آبیاری فضای سبز و نیز سهولت در آبیاری احداث شده است.

وی افزود: یکی از اهداف شهرداری منطقه پنج استفاده از آب غیر شرب و سیستم انتقال آب خام جهت آبیاری فضای سبز است تا با حذف روش آبیاری با تانکر، گامی در جهت سهولت آبیاری فضای سبز فراهم شود.

اقبالیان خاطرنشان کرد: آبیاری با تانکر برای فضای سبز شهری به دلیل داشتن مشکلاتی از قبیل هزینه بسیار بالا، خطرات جانی به دلیل حوادث در حین آبیاری، ایجاد ترافیک، اتلاف وقت، هدر رفت آب با توجه به بحران کمبود منابع آب، تخریب فضای سبز و شست و شوی خاک اطراف ریشه گل و گیاهان روش مناسبی نیست.

وی با اشاره به بحران کمبود آب عنوان کرد: صرفه جویی در مصرف آب وظیفه همگانی است و باید تدبیرهای هوشمندانه اتخاذ شود تا بتوانیم با وجود معضل کم آبی فضای سبز شهر را حفظ کنیم.

وی گفت: با احداث این مخزن بتنی می توانیم آب را ذخیره سازی کرده و با این طریق از اتلاف هزینه در آبیاری جلوگیری کنیم.

کد خبر 389215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.