رنگی که از جنس طرفداری آمد و به صورت‌ها پاشید

ممنوعیت ورود به ورزشگاه، تراژدی دردناکی که این بار با خودسوزی دختر جوان به پایان رسید و این روزها با هشتگ دختر آبی دنبال می شود. آبی این پرچم ها و هشتگ ها رنگی است که میان دنیای هواداری و اعتراض به صفحات مجازی پاشده می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا،‌ تحولات بسیاری در تاریخ نسل ها،  فرهنگ‌ها و کشورها به رنگ‌های مختلف و متفاوتی به یاد آوره می شوند. انقلاب سرخ، نارنجی،سبز، مخملی.. اگر عبارت انقلاب‌های رنگی را در مرورگر جستجو کنید، صفحات بسیاری با همین عنوان در اختیار شما قرار داده خواهد شد. رنگ هایی که هرکدام یادآور روزهایی است در ذهن هم نسلی‌های خود حک شده است و بارها به گوش دوباره و دوباره شنیده شده است روزهای ارزشمندی که با اسم یک رنگ به یاد می آیند و با شکل گیری یک حرکت برای همیشه ماندگار خواهند شد. تاریخ و فرهنگ ایران نیز از این قاعده مستثنا نیست، در دو روز گذشته رنگ دیگری به روزها پاشیده که آدم‌های بسیاری را با خود همراه کرده است. رنگی که یک دختر به این روزها پاشید و با نام دختر آبی از او یاد می شود.

دختری که از طرفداران پر و پا قرص تیم استقلال بود، آبی پوشید و با گریمی مردانه خواست تا به استادیوم وارد شود. این داستانی است که این روزها به گوش ما بسیار آشناست، تراژدی دردناکی که این بار به خودسوزی دختر جوان به پایان رسید و مرگ این دختر جوان و بی تفاوتی برخی از ستاره‌های فوتبال و فوتبال دوستانی که به مرگ یک دختر آن هم کسی برای هواداری از تیم محبوبش قربانی این حادثه شد، واکنش‌های بسیاری را علیه آنان و در حمایت و همدردی با دختر آبی و خانواده او به وجود آورد. این واکنش‌ها موجی از بیانیه‌ها و اعتراضات در فضای مجازی را در بین چهره‌های ملی و برخی هنرمندان را به دنبال داشت که در ادامه این مطلب به مرور برخی از این واکنش‌ها در فضای مجازی خواهیم پرداخت:

تهمینه میلانی برای دختر آبی نوشته است: دختر آبی با نود درصد سوختگی در بیمارستان سوانح سوختگی مطهری درگذشت جرمش این بود که عاشق فوتبال بود. جرمش این بود که حقوق انسانیش را می خواست وقتی شما به عنوان یک بانوب ایرانی خودتان را با بانوان و اقایان جهان برابر می دانید قبول این که حقوقی از شما گرفته شود که حق خود می دانید دشوار است.

طاقت این دختر جوان طاق شد و با خودسوزی حال همه مردم ایران را بد کرد. حتما راه بهتری وجود دارد که چون آن را نمیشناسیم دست به اولین فکری که به ذهنمان می رسد می زنیم

امیدوارم این فاجعه تلخ تلنگری باشد بر مردان قانونگذاری که بدون توجه به درخواست و روح جامعه قوانین را می نویسند.

اصغر فرهادی در صفحه اینستاگرام خود با انتشار عکس نوشت: و اینبار سحر قربانی تاریکی جهل.

رضا صادقی با انتشار یک ویدیو در صفحه شخصی خود در خصوص خودسوزی سحر نوشت: اگه واقعا عزا دار حسینی هستیم که پای ظلم سر خم نکرد و همه هدفش حق بود ودفاع از حق .... پس الانم خیلی باید شرمنده جوونی این دختر معصوم باشیم اگه ساده از سوختنش بگذریم ...سحر جوابش شد، روحت شاد ... سوالهای بی جواب این فاجعه چی میشه ؟!تسلیت به خانواده این عزیز و ارزوی صبر میکنم برای پدر و مادر این دختر بیگناه ...

ورزشگاه ازادی ؟ بی ربط ترین اسمی که میشد دید ...

مهتاب کرامتی: تسلیت به خانواده #سحر_خدایاری

تسلیت به زنان و دختران سرزمینم

تسلیت..... تسلیت..... تسلیت.....

هانا کامکار با انتشار ویدیویی از نمایش ترانه‌های محلی اثر محمد رحمانیان که تابستان ۱۳۹۳ در سالن اصلی تئاتر شهر روی صحنه رفت به ناراحتی خود را از خودسوزی سحر اعلام کرد؛ در این ویدیو دیالوگی زیبا گفته می شود که به دختر آبی پیوند می خورد.

پیمان معادی نیز با انتشار چند عکس در اینستاگرام نوشت: روزی نام یکی از ورزشگاه های بزرگ پایتخت دختر آبی خواهد بود. روزی که حتی اگر ما نباشیم نسل بعد به یاد خواهد آورد برای رسیدن به بدیهی ترین حقوق انسانی مان چه مسیر سختی را پشت سر گذاشتیم.

کد خبر 389085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.