نگاه رنگی روی قاب سفید فوتبال ایران

واکنش عجیب فدراسیون فوتبال نسبت به رفتار توهین‌آمیز علیرضا بیرانوند نشان می‌دهد که در فوتبال ایران همچنان نگاه رنگی نسبت به تیم‌های شهرستانی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، این را باید به حساب خوش‌شانسی پرسپولیسی‌ها و علیرضا بیرانوند نوشت که درست در روزهایی که رفتار عجیب و توهین‌آمیز دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس می‌توانست محرومیتی چند جلسه‌ای براش به دنبال داشته باشد، لیگ تعطیل شد تا رسانه‌ها کمتر به دنبال دادخواهی دیگر تیم‌های لیگ برتری باشند.

بیرانوند که در فصل گذشته به خاطر برخورد ناشایست با یکی از سربازان بوشهری مورد بازخواست قرار گرفته بود و به واسطه درگیری لفظی با کی‌روش استنلی اولین بازی پرسپولیس در این فصل را هم از دست داده بود بعد از شکست تیمش در خانه تراکتورسازی و به هنگام خروج از زمین با حرکات دست واکنشی مثبت ۱۸ سال در مقابل هواداران تراکتورسازی داشت و انتشار فیلم این صحنه باعث شد تا خیلی‌ها به دنبال اجرای حکم کمیته انضباطی در مورد علیرضا بیرانوند باشند.

به هر حال آنطور که از مصاحبه‌های پیش فصل مدیران فدراسیون نشین و مسئولان کمیته انضباطی برداشت می‌شد در این فصل قرار بود که برخوردهای قاطع‌تری نسبت به رفتارها و صحبت‌های نابهنجار اهالی فوتبال صورت بگیرد و حتی در پایان هفته اول لیگ تقریبا همه آنهایی که نسبت به وضعیت داوری، کیفیت چمن و حتی نحوه بلیت فروشی الکترونیک اعتراض کرده بودند به کمیته انضباطی دعوت شدند تا فدراسیون نشان دهد که از همان شروع لیگ به دنبال آرام کردن فضا و رفع تشنج موجود در جامعه فوتبال است.

بدون شک عجیب‌ترین اظهار نظر این چند روز اخیر متعلق به مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال است که برای پاک کردن صورت مسئله رفتار بیرانوند و عدم برخورد با این بازیکن عذرخواهی شفاهی دروازه‌بان پرسپولیس نسبت به رفتارش را کافی دانسته تا کار به اجرای حکم و محرومیت نکشد.

به هر حال پرسپولیس در هفته‌های سوم و چهارم لیگ باید به دیدار صنعت نفت آبادان و استقلال تهران برود و برگزاری دربی تهران در روز ۳۱ شهریورماه نشان می‌دهد که چرا فدراسیون تمایلی برای محروم کردن بیرانوند ندارد.

این رفتار کاملا رنگی فدراسیون فوتبال در قبال بازیکن پرسپولیس را باید با نوع محرومیت سیاوش یزدانی بازیکن فصل گذشته سپاهان مقایسه کنیم که او هم در مقابل با هواداران پرسپولیس قرار گرفت و بعد هم بلافاصله به خاطر اظهاراتش عذرخواهی رسمی انجام داد، اما کمیته انضباطی مدافع سپاهان را با محرومیتی یک جلسه‌ای روبرو کرد و حتی پای او به کمیته اخلاق هم باز شد.

اما درست به فاصله چند ماه دروازه بان ملی‌پوش پرسپولیس با لطف و محبت کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال روبرو شد تا این فرضیه قوت بگیرد که در فوتبال ما همچنان نگاه‌های رنگی و همراه با مصلحت در برخورد با اهالی فوتبال وجود دارد و این موضوعی است که تیم‌های شهرستانی و مدعی فوتبال ایران سالهاست که با آن مشکل دارند.

کد خبر 388939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.