شهرداری‌ متعهد به ترویج فرهنگ کتابخوانی است

شهردار باغبادران گفت: شهرداری‌ باغبادران خود را مکلف به پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی می‌داند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت‌الله امینی باغبادرانی در جمع تعدادی از دانش‌آموزان باغبادران شرکت‌کننده در اردوی بازدید از کتابخانه عمومی این شهر، اظهار کرد: در جلسات مختلفی که با نوجوانان و جوانان شهر باغبادران برگزار شد، یکی از خواسته‌هایی که از شهرداری داشتند غنی‌سازی مخزن کتاب و افزایش تعداد کتاب‌های کمک‌درسی بود.

وی با بیان اینکه قدمت کتابخانه باغبادران به بیش از ۴۰ سال قبل بازمی‌گردد، افزود: براساس نظر کارشناسان هر کتابخانه برای فعالیت نیازمند چهار مؤلفه فضای فیزیکی، مخزن غنی کتاب، کتابدار و کتابخوان است، کتابخانه عمومی شهر باغبادران از نظر فیزیکی و مکان یابی از موقعیت منحصربه‌فردی برخوردار است.

شهردار باغبادران تصریح کرد: کتابخانه عمومی این شهر به لحاظ موقعیت مکانی، فضایی مناسب برای گذران اوقات فراغت و مطالعه فراهم کرده است، اما به این مکان توجه نمی‌شود و مورد استفاده شهروندان، دانش‌آموزان، نخبگان و پژوهشگران قرار نمی‌گیرد.

امینی با بیان اینکه مردم باغبادران دارای فرهنگ غنی هستند و باید سرانه مطالعه آنان را افزایش دهیم، ادامه داد: اجرای فعالیت‌های فرهنگی، برگزاری نشست‌های کتابخوانی و جلسات نقد و بررسی و حمایت از برگزاری جشنواره‌های مختلف رضوی، نذر کتاب و کتاب‌شناسی در کتابخانه عمومی شهر می‌تواند زمینه‌ساز حضور بیشتر شهروندان در این مکان باشد.

وی با بیان اینکه ارتقای فرهنگ شهروندی در گرو افزایش ساعات مطالعه است، اضافه کرد: بیش از ۱۳ هزار جلد کتاب در کتابخانه عمومی شهر باغبادران وجود دارد، اما می توان مخزن کتابخانه شهر را بیش از پیش غنی‌سازی کرد.

شهردار باغبادران خاطرنشان کرد: امروز نیاز است با نیازسنجی سلیقه مخاطبان و مراجعه‌کنندگان ثابت به کتابخانه عمومی شهر مخزن کتابخانه را غنی‌سازی کرد، زیرا توجه به این مسئله می‌تواند جذب نسل جوان و نوجوان و افزایش سرانه مطالعه را رقم بزند.

امینی افزود: اجرای طرح «بهار کتاب، انوار دانایی» نقش مهم و تاثیرگذاری در ترویج فرهنگ اهدای کتاب و تامین منابع کتابخانه دارد.

شهردار باغبادران با بیان اینکه با توجه به نزدیک شدن به سال تحصیلی جدید باید فرهنگ کتابخوانی را ترویج کنیم، تصریح کرد: شهروندان و دانش آموزان نیز می‌توانند با شرکت در این طرح مخزن کتابخانه شهر را غنی‌تر از گذشته کنند.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ باغبادران خود را مکلف به پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ مطالعه می‌داند، یادآور شد: با توجه به تألیف آثاری توسط نویسندگان باغبادران، گنجینه آثار مؤلفان و مصنفان این شهر در کتابخانه عمومی ایجاد می‌شود.

کد خبر 388849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.