اعمال قانون شرکت‌های غیرمجاز سرویس مدارس از طریق مراجع ذیصلاح

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس گفت: الزام ثبت‌نام در سامانه سپند و پیگیری عملکرد شرکت‌ها و رانندگان از سوی مراجع ذیصلاح نشان دهنده اهمیت و حساسیت بالا در حمل و نقل دانش آموزان است.

به گزارش ایمنا و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندرعباس، سعید حسینی پور با اشاره به در پیش بودن فصل بازگشایی مدارس و درخواست شهروندان برای سرویس ویژه دانش‌آموزان، اظهار کرد: سامانه سپند، سامانه ی جامعی است که با همکاری آموزش و پرورش و پلیس راهور و با تفاهم نامه ای بین دو وزارت خانه آموزش و پرورش و وزارت کشور طراحی شده است.

وی با تأکید بر الزام ثبت نام در سامانه سپند، تصریح کرد: شرکت های حمل و نقل مدارس، رانندگان، والدین دانش آموزان و حتی مدیران مدارس ملزم به ثبت نام در این سامانه هستند.

حسینی پور عنوان کرد: برای نام‌نویسی در سامانه سپند پس از مراجعه به آدرس اینترنتی www.irtusepand.ir و انتخاب گزینه مورد نظر در صفحه اصلی سامانه با وارد کردن کد ملی و کلمه عبور انتخابی، متقاضیان می توانند عضو سامانه سپند شوند.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری های انجام شده، شرکت های حمل و نقل متخلف و فاقد مجوز، از طرق مراجع ذیصلاح اعمال قانون خواهند شد.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر افزود: همچنین شرکت های متقاضی حمل و نقل دانش آموزان مؤظف هستند که آموزش رانندگان را در دستور کار خود قرار دهند.

حسینی پور با بیان اینکه یکی از ارکان مهم در سرویس مدارس موضوع امنیت دانش آموزان است، گفت: روند تأیید صلاحیت و ارزیابی رانندگان از طریق گزارشاتی که از مدرسه واصل می‌شود، مورد بررسی قرار می گیرد.

وی عنوان کرد: علاوه بر این، کارشناسان واحد بازرسی سازمان حمل و نقل به طور مستمر رانندگان و خودروهای سرویس مدارس را کنترل می کنند.

وی با اشاره به نرخ سرویس مدارس اظهار کرد: هر ساله نرخ پیشنهادی سرویس مدارس در کارگروه ماده ۱۸ با مشورت و نظر اعضاء مورد  بررسی قرار می گیرد و پس از تأیید نهایی از سوی شورای اسلامی شهر، نرخ سرویس مدارس تصویب خوهد شد.

کد خبر 388827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.