ذوب‌آهن زمینه اشتغال جوانان بومی لنجان را فراهم کند

رئیس شورای اسلامی شهرستان لنجان گفت: شرکت ذوب آهن نسبت به ایجاد اشتغال برای جوانان بومی شهرستان لنجان اقدام کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد باتوانی در جلسه شورای اسلامی شهرستان  لنجان که در کارخانه ذوب آهن برگزار شد، اظهار کرد: اعضای شورای اسلامی شهرستان لنجان منتخبان جمعیت ۲۷۰ هزار نفری شهرها و روستاهای این شهرستان هستند و همواره در تلاش بوده‌اند با برگزاری جلسات کارشناسی با مسئولان شهرستان مسائل، مشکلات و دغدغه‌های به حق مردم را پیگیری کرده و به نتیجه برسانند.

وی با بیان اینکه شهرستان لنجان دارای ظرفیت‌هایی مختلف در حوزه صنعت، کشاورزی و گردشگری بوده و منطقه ای استراتژیک به شمار می‌آید، افزود: یکی از خواسته‌های بحق  مردم شهرستان لنجان افزایش تعاملات صنعت بزرگ ذوب آهن با منطقه بوده چرا که بیکاری یکی از بزرگترین مشکلات جوانان شهرستان به شمار می‌آید و علیرغم صنعتی بودن این منطقه آمار ۱۸.۵ درصدی بیکاری سبب شده لنجان در صدر بیکاری شهرستان‌های استان قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان لنجان با بیان اینکه تعامل صنایع بزرگی چون ذوب آهن با مدیران شهری شهرستان لنجان و مردم می‌تواند مبنای توسعه قرار گیرد، تصریح کرد: انتظار شهروندان شهرستان لنجان افزایش تعاملات صنایع بزرگ فعال در منطقه در جذب نیروهای بومی و استفاده از ظرفیت نخبگان و کارشناسان منطقه در حوزه مدیران میانی است.

وی با اشاره به مسائل و مشکلات زیست محیطی کارخانه ذوب آهن، ادامه داد: اینکه انتظار داشته باشیم با تغییر مدیریت کارخانه ذوب آهن یکباره شاهد کاهش آلایندگی در این مجموعه تولیدی باشیم مسئله‌ای غیرکارشناسانه بوده و قطعا حل اینگونه مشکلات نیازمند برنامه زمانبندی شده است.

باتوانی اضافه کرد: قطعا انتظار می‌رود مجموعه ذوب آهن در خصوص کاهش آلایندگی‌ها اقدامات جهادی را سرلوحه امور قرار دهد و امروز با بازدیدی که از روند فعالیت‌های این کارخانه انجام گرفت از نزدیک شاهد تلاش‌های شایانی که در خصوص اجرای پروژه‌های زیست محیطی انجام گرفته بود، بودیم.

وی اضافه کرد: براساس گزارشات ارائه شده بیش از ۲۰۰ نفر از پرسنل واحد کک سازی از فرزندان شهدا و ایثارگران هستند که فعالیت در این حوزه از جمله مشاغل سخت به شمار می‌آید و بسیاری از این افراد حاضر نیستند این فعالیت را رها کرده و در امور اداری مشغول به فعالیت شوند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان لنجان با اشاره به تعاملات انجام گرفته از سوی مدیرعامل کارخانه ذوب آهن و حضور در جلسات و برنامه‌های این شهرستان با هدف رفع چالش‌ها، خاطرنشان کرد: آشنایی مردم به ویژه جوانان شهرستان لنجان با عملکرد مجموعه ذوب آهن در حوزه های مختلف تولید و مسائل زیست محیطی می تواند زمینه ساز آشتی منطقه با این صنعت باشد از این رو برگزاری بازدیدهای عمومی از فعالیت های کارخانه می تواند در این زمینه راهگشا باشد.

وی یادآور شد: طراحی و ساخت درب‌های فلکسیبل در کارخانه ذوب آهن نشان از نگاه ویژه این مجموعه به استفاده از توان داخلی در مقابله با تحریم های ظالمانه است و امیدواریم با نصب این درب ها در آینده نزدیک شاهد حل مشکل زیست محیطی واحد کک سازی و باطری شماره سه باشیم.

کد خبر 388789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.