بهره برداری از ۲۱۳ ناوگان ریلی کشور

وزیر راه و شهرسازی از بهره برداری از ۲۱۳ ناوگان ریلی در راه آهن تهران و بهره برداری از راه آهن چابهار - زاهدان تا پایان سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد اسلامی با انتشار یک پست اینستاگرامی خبر از بهره برداری ۲۱۳ دستگاه انواع ناوگان ریلی در راه آهن تهران داد. وزیر راه و شهرسازی نوشته است: "امروز از ۲۱۳ دستگاه انواع ناوگان ریلی تولید داخل در ایستگاه راه‌آهن تهران بهره‌برداری شد. امروز با این اقدام، نشان دادیم که در شرایط تحریم، شعار «رونق تولید» عملیاتی شده و باور کنیم که آنچه نیاز داریم در داخل قابل تولید است و شرکت‌های تولیدکننده ناوگان ریلی همگی فعال شده اند.

باید کیفیت خدمات افزایش یابد. اراده قاطع برای توسعه راه‌آهن داریم. باید بهره‌وری حمل و نقل ریلی افزایش یابد؛ کیفیت خدمات ارتقا یافته و رضایت‌مندی مردم از سفر ریلی بیشتر شود؛ این اهداف دست‌یافتنی است و اجرای آنها جزو استراتژی‌های ما است .

تولید ناوگان ریلی در ۵ ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته، ۵۸ درصد رشد داشته که امتیاز ویژه آن همان تولید داخل است و تا پایان سال آینده ۹۷۴ دستگاه واگن باری، مسافری و خودکشش توسط کارخانه های داخلی تولید خواهد شد

همچنین با موافقت مقام معظم رهبری و دستور رئیس‌جمهوری، قرار شد از محل منابع صندوق توسعه ملی برای تسریع در تکمیل احداث راه‌آهن چابهار زاهدان تا پایان سال ۱۴۰۰ اقدام شود."

کد خبر 388630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.