نصب المان‌های ویژه محرم در شهر اراک

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک گفت: با فرا رسیدن ماه محرم، شهر اراک با نصب المان‌های ویژه، چهره محرمی به خود گرفت.

 محمدرضا کشاورزیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری ماه محرم و عزای سرور و سالار شهیدان اباعبدالله‌الحسین(ع)، ۲۰ هزار متر ریسه پرچمی به رنگ سیاه، ۷۰۰ عدد پرچم اهتزازی، ۷۰۰ عدد پرچم نیزه‌ای و پنج المان ویژه این ایام در اراک نصب شد.

وی با اشاره به تاثیر المان‌ها و فضای شهری در اذهان عمومی، عنوان کرد: تعویض پرچم‌های الوان رنگی و میادین اصلی شهر با پرچم‌های سیاه، تبلیغات محیطی متناسب با ایام محرم و نصب پرچم‌های عزاداری، سیاه‌پوش کردن میادین، بلوارهای شهر، چاپ و نصب پرچم‌ها و بنرهای مناسبتی با هدف انتقال مفاهیم ناب قیام حسینی از اقدامات انجام شده در شهر اراک است.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک با بیان اینکه منظر شهری پدیده‌ای متغیر است و تحت تاثیر شرایط مختلف اجتماعی و فرهنگی شکل می‌گیرد، افزود: بخشی از این تغییر نیاز است با شرایط فرهنگی و اعتقادی شهروندان همراه باشد و در تقویت مسائل اعتقادی تاثیرگذار خواهد بود.

کشاورزیان گفت: المان‌های علمدار کربلا و یاحسین در میدان سرداران، عاشورا در میدان ولیعصر(عج)، عصر عاشورا در میدان شهدا و قاب عکس کربلا(دو وجهی) در میدان انقلاب و میدان انتهای خیابان ۳۰متری خاتم الانبیا(۳۰ متری فوتبال) نصب شده است.

کد خبر 388475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.