۱۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
پوشکاش به چه کسی می رسد؟

جایزه بهترین گل سال فیفا به زودی اهدا می شود و نمی‌توان گفت چه فوتبالیستی این جایزه ارزشمند را تصاحب می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرانس پوشکاش ستاره مجارستانی سابق فوتبال است که فیفا آن را به عنوان بهترین گلزن قرن بیستم انتخاب کرد. نام این جایزه به افتخار فرانس پوشکاش بازیکن تیم شکست ناپذیر مجارستان دهه ۱۹۵۰ و رئال مادرید دهه ۱۹۶۰ انتخاب شده‌است. اولین برنده این جایزه کریستیانو رونالدوی پرتغالی بود که در تاریخ ۲۱ دسامبر ۲۰۰۹ موفق به گرفتن این جایزه شد.

جایزه پوشکاش جایزه‌ای است که در تاریخ ۲۰ اکتبر ۲۰۰۹ توسط سپ بلاتر رئیس کل فیفا برای اهدا به زننده (زن یا مرد) بهترین گل (زیباترین و قابل توجه ترین) گل سال جهان تعیین گردید.

حالا امسال در سال ۲۰۱۹ نامزد های این جایزه توسط فیفا اعلام شدند: لیونل مسی (آرژانتین- بارسلونا)، خوان فرناندو کینترو (کلمبیا - ریورپلاته ) و دانیل ژوری (رومانی - دبرسینی)

لیونل مسی به واسطه‌ی آن گل خارق العاده اش به پائو لوپز دروازه بان بتیس در ورزشگاه خانگی‌اش "بنیتو ویامارین" که حتی تشویق هواداران رقیب را به دنبال داشت، نامزد دریافت جایزه شده است

نفر دوم خوان فرناندو کینترو است، بازیکنی که با آن گل استثنایی اش از روی ضربه‌ی ایستگاهی، آن هم از فاصله‌ی بسیار دور، که در یکی از بازی های لیگ آرژانتین وارد دروازه‌ی راسینگ کلاب کرد، شانس حضور در جمع بهترین ها را دارد

و نفر سوم دنیل ژوری رمانیایی است، کسی که با یک ضربه‌ی زلاتانی و ثبت یک گل به یادماندنی با تیم دبرسینی در لیگ کشورش، با افتخار به مراسم فیفا می رود تا با وجود شانس اندکش نسبت به دو رقیب دیگر، بختش را برای کسب جایزه‌ی پوشکاش امتحان کند.

مراسم the best فیفا که از مراسم توپ طلای فرانس فوتبال، سه سال پیش جدا شده، امسال در اوایل پاییز برگزار خواهد شد.

کد خبر 388417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.