دادگستری لنجان نمره قبولی کسب کرده است

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز تعامل دادگستری شهرستان لنجان با دیگر ادارات در بالاترین سطح و موقعیت خود قرار دارد، نمره دادگستری شهرستان نمره قبولی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، محسن کوهکن در آئین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب دادگستری شهرستان لنجان اظهار کرد: طبق قانون اساسی تفکیک قوا مسئله ای است که سبب شده هیچ یک از قوا در امورات مربوط به یکدیگر دخالتی نداشته باشند و به طور مستقل کارهای مربوط به خود را پیگیری و به سرانجام می رسانند.
وی افزود: زمانی که مبحث اراضی صنایع دفاع در شهرستان لنجان مطرح بود شاهد بودیم محکمه قضایی به نفع کشاورزان این شهرستان رای قطعی صادر می کند و این نوع نگرش سند افتخاری برای نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می آید.
نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شهرستان اگر مواردی وجود داشته که قاضی تخلف کرده بود به آن رسیدگی، برخورد و مجازات شده است، تصریح کرد: قبل پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل برخی اتفاقات دادگستری شهرستان لنجان تعطیل شد و مردم شهرستان برای کوچکترین کار همچون اخذ گواهی حصر وراثت مجبور بودند به مرکز استان مراجعه کنند،اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد فعالیت دادگستری در این شهرستان بودیم و نمره دادگستری شهرستان نمره قبولی است.
وی ادامه داد:امروز تعامل دادگستری شهرستان لنجان با دیگر ادارات در بالاترین سطح و موقعیت خود قرار دارد و بسیاری از موارد قبل از رسیدن به دادگستری حل و فصل شده و مصداق بارز آن رفع مشکلات صندوق قرض الحسنه امام حسین(ع) بوده است، که با تلاش دادگستری و شورای تامین شهرستان محقق شد.
کوهکن با بیان اینکه در آخرین نظرسنجی های انجام شده رئیس قوه قضاییه جزء محبوبترین چهره های کشور بوده است، اضافه کرد: اجرای عدالت آن بوده که اگر چنانچه فرزند یکی از مسئولان حتی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی مرتکب تخلفی شد، بدون در نظر گرفتن موقعیت افراد عدالت در خصوص آنان اجرا می شود و این مهم را در قوه قضاییه شاهد هستیم.
وی با بیان اینکه با اسقرار دادگاه بخش فولادشهر حجم مراجعات به دادگستری مرکز شهرستان و اطاله دادرسی در آن مرکز کاسته می‌شود، عنوان کرد: بعد از تاسیس بخشداری فولادشهر با تلاش های بسیار مقدمات راه اندازی دادگاه بخش فولادشهر فراهم شده، از این رو انتظار می رود با توجه به موافقت آموزش و پرورش فولادشهر برای در اختیار قرار دادن مکانی برای فعالیت دادگستری، شهرداری و شورای اسلامی به این مسئله جامه عمل بپوشانند تا یکی از خواست های مردم بخش فولادشهر محقق شود.
کد خبر 388414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.