شهر را برای شروع سال تحصیلی جدید آماده می‌کنیم

شهردار سنندج از اجرای طرح استقبال از مهر در آستانه بازگشایی مدارس خبر داد و گفت: تمامی سازمان‌ها و مناطق تابعه شهرداری باید با برنامه‌ریزی مناسب اقدامات لازم را در خصوص رفع مشکلات سطح شهر در راستای رفاه حال شهروندان انجام دهند.

به گزارش ایمنا، حشمت‌الله صیدی، اظهار کرد: شهرداری به عنوان دستگاه خدمات‌رسان نقش مهمی در آماده‌سازی سطح شهر در ایام و مناسبت‌های مختلف دارد.

وی با بیان اینکه شهروندان از شهرداری انتظار دارند در مناسبت‌های مختلف نظیر بازگشایی مدارس اقدامات مناسبی در راستای رفاه حال شهروندان انجام دهند، تصریح کرد: با توجه به ایام محرم، باید علاوه بر فضاسازی مناسب سطح شهر اقدامات لازم در خصوص تنظیف معابر هسته مرکزی شهر و محل عبور دسته‌های عزاداری صورت پذیرد.

وی ادامه داد: تمامی سازمان‌ها و مناطق تابعه باید در این مدت اقدامات و تمهیدات لازم را در راستای اجرای طرح استقبال از مهر ماه را انجام دهند.

صیدی افزود: طرح استقبال از مهر به منظور ارتقاء سطح خدمات، فضاسازی و آماده‌سازی هر چه بهتر سطح شهر در آستانه بازگشایی مدارس انجام می‌شود.

شهردار سنندج خاطرنشان کرد: پاکسازی و شست و شوی دیوار و تنظیف مقابل تمامی مدارس سطح شهر، ممنوعیت انجام حفاری در روزهای پایانی شهریور ماه و اوایل مهر ماه، شست و شوی خیابان‌ها و معابر اصلی سطح شهر و شست و شوی خطوط عابر پیاده تمامی نقاط سطح شهر به ویژه جلوی مدارس از اهم اقدامات مناطق و نواحی در راستای اجرای طرح استقبال از مهر ماه برشمرد.

وی افزود: دیگر اقدامات صورت گرفته توسط مناطق و نواحی شامل برداشت نخاله‌های ساختمانی، ترمیم و بازسازی سرعت‌گیرهای سطح شهر، تسریع در رفع چاله و گودال‌ها در سطح شهر به خصوص در مسیر مدارس و تردد دانش آموزان، ترمیم نوارهای حفاری و همچنین ترمیم و مرمت خرابی‌های شبکه معابر است.

صیدی خاطرنشان کرد: رنگ‌آمیزی ایستگاه‌های اتوبوس و نصب سایبان، ترمیم صندلی اتوبوس و مینی‌بوس، شست و شو و تنظیف اتوبوس‌های ناوگان حمل و نقل عمومی، تنظیف ایستگاه‌های تاکسی، آماده‌باش خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی در روزهای آغازین بازگشایی مدارس و اعلام آمادگی به خودروهای گشت و بازرسی جهت نظافت بیشتر بر عملکرد خودروهای سرویس دانش آموزی اجرا خواهد شد.

شهردار سنندج در حوزه حمل و نقل و ترافیک نیز به اصلاح هندسی نقاط حادثه‌خیز، بازبینی خط‌کشی مقابل مدارس و ترمیم آن، نصب علائم ایمنی و هشدار دهنده‌ها در مقابل مدارس، شست و شو و تعمیر چراغ‌های راهنمایی، نصب علائم هشداردهنده و ترافیکی به ویژه در نواحی منفصل و نصب چراغ‌های عابر پیاده و الحاق به چراغ‌های راهنمایی اشاره کرد.

وی تصریح کرد: در حوزه سیما و منظر شهری نیز از ایجاد المان‌های موضوعی به صورت موقت، نصب المان در نواحی منفصل و نقاشی دیوار مدارس، رسیدگی به فضاهای سبز و بازپیرایی گلکاری و رسیدگی به وضعیت رنگ آمیزی بازسازی وسایل بازی و ورزشی باید اجرا شود.

صیدی  با اشاره به انجام لکه‌گیری و آسفالت سطح معابر و پروژه‌های شهری با همکاری مناطق و نواحی منفصل تاکید و خاطرنشان کرد: با اجرای مناسب برنامه‌های طرح استقبال از مهر موجبات رضایتمندی شهروندان را فراهم کنیم.

کد خبر 388395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.