۱۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱
نظر وزیر اطلاعات درباره گاندو

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تشریح نشست روز گذشته این کمیسیون با حضور وزیر اطلاعات گفت: ادعاهای مطرح شده درباره شکنجه مازیار ابراهیمی مظنون ترور شهدای هسته‌ای تکذیب می‌شود.

به گزارش ایمنا، به نقل از خانه ملت؛ محمدابراهیم رضایی، با اشاره به نشست عصر روز گذشته_ سه شنبه، ۱۲ شهریور ماه_ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات که برای پاسخ به سوالات نمایندگان آمده بود، گفت: سوال نخست از سوی محمود صادقی نماینده تهران پیرامون ادعای مطرح شده درباره شکنجه مازیار ابراهیمی مظنون ترور شهدای هسته‌ای مطرح شد که وزیر به آن پاسخ داد.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اظهارات علوی بیان داشت: بعد از دستگیری ابراهیمی و انجام روند بازجویی در نهایت وزارت به این نظر می رسد که وی بی گناه است و او را آزاد می کنند و بابت روزهای دستگیری که از اشتغال خود مانده بود نیز به او غرامتی بیش از ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت می شود.

وی ادامه داد: وزیر اطلاعات تأکید کرد که کوچکترین شکنجه ای به وی وارد نشده و ادعاهای مطرح شده درباره این موضوع بر اساس مدارک و اسناد موجود، کذب است.

رضایی در ادامه تصریح کرد: از آنجایی که پاسخ های وزیر به این سوال طولانی و بیش از زمان تعیین شده در آیین نامه شد، قرار شد جلسه دیگری با حضو مدیران وزارت اطلاعات و محمود صادقی برگزار شود تا موضوع بیشتر بررسی شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه به سوال حسینی کیا درباره واردات سازمان یافته سیگار به کشور از وزیر اطلاعات اشاره و اظهار کرد: حسینی کیا نماینده سنقر معتقد بود واردات چند میلیارد نخ سیگار به شکل سازمان یافته و قاچاقی صورت گرفته است که وزیر اطلاعات در این باره پاسخ هایی ارائه کرد و قرار شد باز هم این موضوع مورد پیگیری باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به سوال کواکبیان نماینده تهران از وزیر اطلاعات که پیرامون سریال گاندو و تأیید یا تکذیب اطلاعات داده شده در این سریال از سوی وزارتخانه بود، اشاره و خاطرنشان کرد: وزیر اطلاعات در این زمینه گفت گاندو صرفا یک سریال در چارچوب یک فیلم بود که بخشی از آن مورد تأیید وزارت اطلاعات نبود و حذف شد و مابقی نیز فارغ از واقعیت صرفا در قالب یک فیلم پخش شد.

کد خبر 388372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.