موزه میدان امام علی(ع) آماده بهره‌برداری است

مدیر پروژه میدان امام علی(ع) از بهره برداری موزه این میدان تاریخی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: موزه سه هزار مترمربعی میدان امام علی(ع) در دو فاز تعریف شده که فاز نخست آن، ساخت موزه و فاز دوم مرمت بازار قدیمی است که با اتصال به موزه جزء موزه قرار می‌گیرد.

مهدی رضایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: برای بهره‌برداری از موزه میدان امام علی(ع) در حال مذاکره با شرکت‌ها و اشخاص هستیم تا بتوانیم برای جذب گردشگران داخلی و خارجی در میدان اقدام کنیم.

وی با اشاره به پروژه میدان امام علی(ع)، افزود: مطالعات پروژه بازآفرینی میدان امام علی(ع) از سال ۷۰ آغاز، سال ۷۶ به تصویب رسید و سال ۸۸ آغازگر طرح بودیم که با اقدامات انجام شده سال ۹۲ فازهای اول و دوم طرح به بهره‌برداری رسید البته فازهای بعدی نیز در حال اجرا است.

مدیر پروژه میدان امام علی(ع) تصریح کرد: موقعیت ویژه میدان امام علی(ع) در قلب بافت تاریخی و فرهنگی شهر زمینه‌ای را فراهم کرد تا این میدان به عنوان یکی از بزرگترین میدان‌های تاریخی جهان در قالب طرحی عظیم به مساحت ۳۲.۵ هکتار در فاز اول احیاء شود.

وی با بیان اینکه ۵۴ اثر تاریخی و ارزشمند همچون مسجدجامع، مسجدعلی، بازارهای تاریخی، کارونسراها و بناهای متعدد تاریخی در اطراف میدان امام علی(ع) مهجور مانده بود که با احیاء این میدان بزرگ این آثار تاریخی درخشان شد، افزود: احیاء میدان ۸۰۰ ساله امام علی(ع) که ساخت آن به دوره سلجوقیان باز می‌گردد،  یکی از پروژه‌های شاخص ملی در اصفهان است که به واسطه آن قلب شهر جراحی می‌شود.

رضایی با تاکید بر اینکه پروژه عظیم میدان امام علی(ع) یکی از ابر پروژه‌های شهر است که با هدف احیاء بافت تاریخی و فرسوده شهر در سه فاز انجام شده است، خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته فاز یک شامل احداث زیرگذر برای انتقال خودروها به زیر میدان و فاز دوم شامل احداث میدان اصلی و فضای چند منظوره تکمیل شده و هم اکنون عملیات اجرایی بخشی از  فاز سوم در میدان جلوخان مسجد جامع در دست اجرا است.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری اصفهان برای حفظ شاخصه‌های فرهنگی در مرمت پروژه میدان امام علی(ع)، گفت: این میدان ۳۲.۵ هکتار را در فاز اول در بر گرفته و حدود ۲۰ پروژه پیرامونی دارد که در اطراف میدان تعریف شده و اثربخشی زیادی دارد.

مدیر پروژه میدان امام علی(ع) با بیان اینکه از ابتدای سال گذشته تا پایان خردادماه سال‌جاری میزان آزادسازی طرح میدان امام علی(ع) به مساحت یک هزار و ۶۲۲ مترمربع و هزینه۷۲۰ میلیارد ریال انجام شده است، افزود: در تکمیل هر چه سریع‌تر پروژه احیاء و ساماندهی میدان امام علی(ع) همکاری شهروندان و کسبه در انجام آزادسازی‌ها بسیار تاثیرگذار است.

کد خبر 388319

برچسب‌ها