حضور داوطلبانه کارمندان شهرداری در پیاده‌روی اربعین/ از ۱۲ پرونده نجفی بی‌اطلاعم

سخنگوی شورای اسلامی شهر به سئوالاتی در خصوص مخارج شهرداری در اربعین، حواشی مربوط به سرقت مجسمه قیصر، ساماندهی دستفروشان، احیای پلاسکو و بدهی مدیریت شهری سابق پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اعطا امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری خود اظهار کرد: آیین های عاشورایی با شهر نسبت زیادی دارند و توسعه فضای عمومی بستری برای این رویدادها باید باشد بنابراین فعالیت هویت بخش و آیینی را باید در شهر به جریان اندازیم.

وی افزود: به مناسبت ایام محرم و اربعین حسینی دو کمیسیون فرهنگی و محیط زیست شورای شهر با دو معاونت خدمات شهری و فرهنگی اجتماعی شهرداری جلساتی گذاشته و مسئولین بهشت‌زهرا، بازرسی و حراست نیز حضور داشته‌اند تا اقدامات لازم جهت خدمت‌رسانی هر چه بهتر به زائرین حسینی انجام گیرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در بودجه مصوب در سال‌های ۹۵ و ۹۶، بودجه شهرداری برای پیاده روی اربعین پنج میلیارد تومان بوده که البته رقم بیشتری صرف شده است اما در دو سالی که شورای پنجم فعالیت کرده، این بودجه در بخش خدماتی دو برابر شده است.

وی ادامه داد: البته صرفه‌جویی در مخارج نیز به‌طور جدی مطرح بوده و کارمندان شهرداری داوطلبانه در کربلا حضور یافته و حق مأموریتی به آنها پرداخت نمی‌شود.

مصوبه‌ای برای پیشگیری از سرقت آثار هنری 

وی درباره ربوده شدن مجسمه قیصر امین‌پور توضیح داد: از آنجایی که این مجسمه در فضای شهری است یگان حفاظت شهرداری نمی‌تواند از آن محافظت کند و مسئولیتی برعهده ندارد.

اعطا با بیان اینکه مدت‌هاست شاهد سرقت سریالی مجسمه‌های شهری نبوده‌ایم و احساس نمی‌شود چنین موضوعی پیش رو باشد، اضافه کرد: سازمان زیباسازی اخیرا با پلیس تهران جلسه‌ای داشته که اقدامات پیشگیرانه و پیگیری‌های جدی‌تری صورت گیرد؛ در شورای شهر نیز طرحی را با موضوع تعیین حریم آثار هنری شهر تقدیم هیئت رئیسه کرده‌ایم که علاوه بر محافظت در مقابل سرقت از آثار هنری به موضوعات جامع‌تری نیز می‌پردازد.

وی خاطرنشان کرد: این طرح به کمیسیون مشترک حقوقی، شهرسازی و فرهنگی اجتماعی شورای شهر داده شده تا اقدامات مؤثر انجام گیرد.

ذینفعان پلاسکو مشخص نیستند

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران درباره پروانه ساخت پلاسکو افزود: بارها اعلام کرده‌ایم که باید برای ساخت پلاسکو پروانه صادر شده و تکلیف ذینفعان آن نیز مشخص شود، پس از آن ساخت و ساز و تعیین کاربری‌ها انجام شود.

وی اظهار کرد: پلاسکو نیاز به حدود ۴۰۰ پارکینگ دارد و طبق مصوبه شورای عالی شهرسازی باید یک طبقه آن به عنوان یادمان شهدای آتش نشان به فضای یادمانی تبدیل شود.

رسمیت بخشی به دستفروشان

اعطا با تاکید بر اینکه مصوبه ساماندهی دستفروشان بهمن‌ماه سال گذشته به تصویب شورای شهر رسیده، تصریح کرد: طبق این مصوبه باید مکان و زمان برای دستفروشی و افراد فروشنده و کالاهایی که قرار است فروخته شود، مشخص شود.

وی ادامه داد: گفت‌وگو با نمایندگان دستفروشان برای به رسمیت شناختن آنان آغاز شده است؛ شهرداری نیز باید وارد عمل شود و نباید تنها به نظریه‌پردازی بپردازد.

از ۱۲ پرونده نجفی مطلع نیستم

سخنگوی شورای شهر تهران در رابطه با سرنوشت حسابرسی ها و بدهی های مدیریت شهر گذشته و سرنوشت ارسال ۱۲ پرونده از سوی محمد علی نجفی به قوه قضاییه خاطرنشان کرد: مواردی در آن مقطع از سوی شهردار وقت مطرح شد اما هیچ وقت آقای نجفی ۱۲ پرونده را به شورا ارسال نکرد و در این خصوص مطلع نیستیم.

وی افزود: حناچی در خرداد ۹۸ نامه محرمانه‌ای از فهرست مشخص بدهی‌ها را به شورای شهر ارسال کرده که بخشی از این اطلاعات را همکاران ما مطرح کردند اما از آنجایی که این نامه طبقه‌بندی محرمانه دارد نمی توانم جزئیات آن را مطرح کنم.

اعطا با اشاره به اینکه بدهی شهرداری به بانک‌ها و اوراق مشارکت ۲۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است، اضافه کرد: در حال حاضر فضای آرامی در شهرداری ایجاد شده و به دنبال این نیستیم که عددی را مطرح کنیم و ترجیح می دهیم این فضای آرام حفظ و به دور از دعوای سیاسی، شهرداری بتواند در حوزه خدمات رسانی به مردم کار کند.

وی با اشاره به اینکه شورا ، شهرداری را ملزم کرده است تا برای نظارت همگانی اطلاعات در دسترس قرار بگیرد اضافه کرد: از انتقادات استقبال می کنیم هدف ما هم این است که شهرداری به عنوان دستگاه اجرایی ناچار شود اصلاح کند و نظارت پذیری صورت گیرد و اهداف سامانه شفافیت همین امر است.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: اطلاعات سامانه شفافیت به تدریج در دسترس عموم قرار خواهد گرفت اما منکر این نیستم که بخشی از این اطلاعات اشتباه باشد. اگر میزان خطای این اطلاعات از حد بیشتر باشد به ضد خود تبدیل خواهد شد و تلاش خواهیم کرد تا این الزام را ایجاد کنیم.

کد خبر 388249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.