آمادگی خدمات‌رسانی بیش از ۴ هزار اتوبوس و تاکسی برای شروع سال تحصیلی جدید در قزوین

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین گفت: سازمان‌های تاکسیرانی و اتوبوسرانی برای ارائه سرویس دانش‌آموزی در سال تحصیلی جدید اعلام آمادگی کرده‌اند.

محمدحسن ایرانخواه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص آماده‌سازی ناوگان اتوبوسرانی برای شروع سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: کارگروهی به نام ماده ۱۸ دانش‌آموزی متشکل از آموزش و پرورش (انجمن اولیا)، شهرداری (تاکسیرانی و اتوبوسرانی)، پلیس و دستگاه‌های دیگر برای بررسی این موضوع تشکیل شد و برای سال تحصیلی ۹۹-۹۸ نرخ سرویس مدارس را مشخص کرده‌اند.

وی با اشاره به اعلام آمادگی سازمان‌های تاکسیرانی و اتوبوسرانی برای ارائه سرویس دانش‌آموزی در سال تحصیلی جدید، ادامه داد: امسال بیش از یک هزار و ۵۰۰ دستگاه مینی‌بوس، اتوبوس و تاکسی آماده خدمات‌رسانی به دانش‌آموزان هستند.

ایرانخواه افزود: برای اول مهرماه بیش از ۲۵۰ دستگاه اتوبوس و نزدیک به چهار هزار تاکسی آمادگی خود را جهت ارائه خدمت به دانش‌آموزان اعلام کرده‌اند و روز اول مهرماه استفاده از آن‌ها برای دانش‌آموزان رایگان است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین در خصوص اتوبوس‌های در اختیار ناوگان، گفت: مجموعا طی ۲۲ ماه گذشته ۸۰ دستگاه اسکانیا و مینی‌بوس به این ناوگان اضافه شده است، همچنین ۸۰ دستگاه اتوبوس فرسوده را از چرخه ناوگان خارج کرده‌ایم و در طی همین مدت زمان نیز نزدیک به ۶۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده است.

ایرانخواه با اشاره به راه‌اندازی اتوبوس‌های گردشگری قزوین، اضافه کرد: سال گذشته یک دستگاه‌ اتوبوس گردشگری بدون سقف راه‌اندازی شد و امسال نیز در هفته دولت از یک دستگاه اتوبوس‌ گردشگری رونمایی شد که یکی ازاین اتوبوس‌ها دو طبقه و دیگری یک طبقه است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته یک خودروی مجهز به بالابر جهت جابه‌جایی معلولان و جانبازان ویلچری راه‌اندازی و امسال نیز یک دستگاه دیگر اضافه شد البته قرار است دو خودروی دیگر نیز در اسفندماه امسال و اردیبهشت‌ماه سال آینده اضافه شود؛ همچنین ۵۰ دستگاه از اتوبوس‌های ناوگان دارای سطح شیب‌دار است تا معلولان ویلچری بتوانند راحت‌تر در این اتوبوس‌ها تردد داشته باشند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین ادامه داد: امسال نزدیک به هفت هزار معلول، جانباز و خانواده‌های جانبازان، شهدا و ایثارگران کارت رایگان استفاده از اتوبوس‌های درون‌شهری داده شد.

ایرانخواه اظهار کرد: از اقدامات دیگر سازمان اتوبوسرانی می‌توان به راه‌اندازی اتوبوس کتابخانه شهرداری اشاره کرد؛ این اتوبوس دارای یک هزار و ۵۰۰ جلد کتاب است که با هدف تردد در محلات بدون کتابخانه در نظر گرفته شده و قرار است در آینده به کتاب دیجیتال و لپ‌تاپ‌ مجهز شود تا شهروندان بتوانند از طریق سیستم‌های نرم‌افزاری به کتاب دسترسی داشته باشند. حدود یک سال است که ۵۰ دستگاه اتوبوس در شهر قزوین مجهز به اینترنت است.

کد خبر 388186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.