کره شمالی: مراقب فاجعه هسته‌ای در منطقه باشید

حمایت کوبا از ایران در برابر آمریکا، دیدار ظریف با نخست وزیر بنگلادش، ۳ هزار قاچاق انسان در مالزی طی ۴ سال، هلاکت ۹ داعشی در موصل و تقدیر نتانیاهو از امارات و بحرین از جمله مهم ترین تحولات سیاسی منطقه و جهان در بیست و چهار ساعت گذشته بوده است.

به گزارش ایمنا، برگزیده اخبار جهان، همچنین مرور تحولات خاص سیاسی منطقه طی بیست و چهار ساعت گذشته را می‌توانید در بسته خبری پیش رو مطالعه کنید:

فلسطین؛ خشمگین از سفر نتانیاهو

وزارت خارجه فلسطین اخبار منتشر شده در رسانه‌های عبری زبان درباره قصد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای سفر به شهر الخلیل اشغالی را محکوم کرد.

بر اساس گزارشی از شبکه خبری روسیا الیوم، این وزارتخانه در بیانیه‌ای سفر احتمالی امروز (چهارشنبه) نتانیاهو به الخلیل را استعمارگرانه، تحریک‌آمیز و نژادپرستانه توصیف و اعلام کرد: این سفر به بهانه حضور در مراسم رسمی نودمین سالگرد اتفاقات انقلاب البراق و گسترش روایت اشغالگران از آن ماجرا انجام می‌شود.

همچنین در این بیانیه تاکید شد: نتانیاهو تلاش می‌کند با این سفر آرای احزاب راست‌گرا و راست‌گرای افراطی را در انتخابات پارلمانی آتی در تاریخ هفدهم سپتامبر جاری به نفع خود جمع کند و این سفر در چارچوب طرح‌ها و برنامه‌های حزب راست‌گرای حاکم در اراضی اشغالی برای یهودی‌سازی بخش قدیمی شهر الخلیل، مصادره بازار الجمله و اعطای آن به شهرک‌نشین‌ها انجام می‌گیرد.

وزارت خارجه فلسطین در ادامه نسبت به خطرات و نتایج سفر نتانیاهو به شهر الخلیل هشدار داد، به ویژه اینکه مسئولان رژیم صهیونیستی به ساکنان محله تل الرمیده، بخش قدیمی شهر الخلیل و اطراف آن اعلام کردند، امروز اقدامات محدودکننده و تنبیهی از جمله تعطیلی حرم ابراهیمی به روی نمازگزاران و ممنوعیت رفت‌ و آمد همزمان با سفر نتانیاهو، برخی از وزرای کابینه و اعضای کنست از حزب لیکود در پیش گرفته خواهند شد.

این وزارتخانه از جامعه جهانی و نهادهای بین‌المللی مربوطه و در راس آنها یونسکو خواست مسئولیت‌های قانونی و اخلاقی خود را بر عهده گرفته و اقدامات لازم برای جلوگیری از انجام این سفر را در پیش بگیرند و نتانیاهو و کابینه‌اش را مسئول کامل و مستقیم پیامدهای این سفر بدانند.

این اولین سفر نتانیاهو به الخلیل مربوط به ۱۳ سال پیش است. این سفر امروز تحت تدابیر شدید امنیتی انجام می‌گیرد.

فلسطینیان به شدت از این سفر به خشم آمده و خواستار مقابله با آن شده‌اند.

رژیم صهیونیستی در همین راستا تدابیر امنیتی ویژه‌ای را در شهر الخلیل به اجرا گذاشته است.

کره شمالی: مراقب فاجعه هسته‌ای در منطقه باشید

یک نشریه رسمی کره شمالی امروز چهارشنبه ژاپن را از بابت برنامه‌اش برای تخلیه آب های آلوده به رادیو اکتیو به اقیانوس محکوم کرده و گفت، این یک اقدام جنایتکارانه است که می‌تواند یک فاجعه هسته‌ای را در منطقه رقم بزند.

بر اساس گزارشی از خبرگزاری یونهاپ، اخیرا یک گروه حامی محیط زیست به نام گروه Greenpeace اعلام کرد، ژاپن قصد دارد حدود یک میلیون تُن آب آلوده به رادیواکتیو متعلق به نیروگاه هسته‌ای تخریب شده فوکوشیما را در داخل اقیانوس آرام تخلیه کند.

ژاپن با این حال اعلام کرده، هیچ تصمیمی در خصوص نحوه خلاصی یافتن از این آب های آلوده اتخاذ نکرده است.

روزنامه رسمی رودونگ سینمون کره شمالی در مطلبی با اشاره به حاکمیت استعماری سالهای ۱۹۱۰-۱۹۴۵ ژاپن بر شبه جزیره کره عنوان کرد: جزیره‌نشین هایی که رنج و اندوه غیرقابل‌بیانی را بر مردم ما در گذشته تحمیل کردند، اکنون می‌خواهند با آب های رادیو اکتیو یک فاجعه هسته‌ای را به وجود بیاورند.

این رسانه کره شمالی در ادامه مطلب خود نوشت: ما هرگز آلوده شدن دریای آبی خود را با پسماند هسته‌ای تحمل نخواهیم کرد. ژاپن باید به هشدار شدید جامعه بین‌المللی گوش کرده و اقدامات بی‌مهابای خود را متوقف کرده و دست از برنامه خود برای تخلیه این آب های آلوده بردارد.

کره شمالی اخیرا فشارهایش را بر ژاپن به منظور دست برداشتن از هر گونه تصمیم برای تخلیه آب های آلوده به رادیواکتیو به دریا را افزایش داده و گفته، در صورت دست زدن به چنین اقدامی، این مردم کره خواهند بود که مصائب و تبعات آن را تحمل خواهند کرد.

کره جنوبی نیز مکررا تاکید کرده، مساله این آب های آلوده در ژاپن باید به نحوی مدیریت شود که بر سلامت شهروندان منطقه و محیط زیست دریایی اطراف نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما تاثیر نگذارد.

آزمایش یک موشک بالستیک در روسیه

وزارت دفاع روسیه از پرتاب یک موشک بالستیک که تصاویر پهپادی اصابت موفقیت‌آمیز آن به هدف را تصدیق کرده‌اند، خبر داد.

بر اساس گزارشی از خبرگزاری آناتولی، این آزمایش موشکی پاسخی تلافی‌جویانه به آزمایش اخیر موشک کروز توسط آمریکا تلقی می‌شود.

ماه پیش، آمریکا پس از جنگ لفظی چندماهه با روسیه، رسما از "پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد" (به اختصار آی ان اف) خارج شد؛ این پیمان در سال ۱۹۸۷ بین میخائیل گورباچف، رهبر وقت اتحاد جماهیر شوروی و رونالد ریگان، رئیس‌جمهوری آمریکا منعقد شده بود و احتمال بروز جنگ هسته‌ای در اروپا را کاهش می‌داد.

تحت این معاهده، هر دو طرف طی چهار سال تمام موشک‌های کلاس میان‌برد و کوتاه‌برد را از بین بردند؛ حال ناظران بین‌المللی، از بروز یک جنگ تسلیحاتی جدید در غیاب این معاهده واهمه دارند.

رهبر معترضان هنگ کنگی دست به دامن آنگلا مرکل شد

یکی از رهبران ارشد معترضان هنگ کنگی با نوشتن نامه سرگشاده‌ای به صدراعظم آلمان، از او خواست تا در جریان سفر چند روز دیگرش به چین و نزد مقام های پکن از این معترضان حمایت و خواسته‌های آنها را مطرح کند.

بر اساس گزارشی از پایگاه هیل، این نامه جوشوآ وونگ، رهبر جنبش اعتراضی هنگ کنگ موسوم به "جنبش چتر" در حالی در روزنامه آلمانی بیلد انتشار یافت که هنگ کنگ چندین ماه است درگیر بی‌ ثباتی سیاسی و اعتراضات معترضان مخالفان دولت بوده است؛ اعتراضاتی که گاها با خشونت نیز همراه بوده است.

این اعتراضات هفته‌های اخیر در هنگ کنگ ابتدا با انگیزه مطالبه‌ی لغو لایحه‌ قانونی برای مجاز کردن استرداد مظنونان قضایی از هنگ کنگ به چین آغاز شد. جوشوآ وونگ در این نامه‌ خود با اشاره به دوران زندگی آنگلا مرکل در آلمان شرقی تحت حاکمیت کمونیست‌ها گفت: شما شخصا تجربه دست اولی از وحشت‌های یک دولت دیکتاتوری دارید.

اشاره‌ او به چهار دهه زندگی آنگلا مرکل در آلمان شرقی کمونیست سابق و فعالیت در آنجا به عنوان یک دانشمند محقق تا زمان پایان جنگ سرد و اتحاد مجدد آلمان شرقی و غربی است.

مرکل زمانی سقوط آلمان شرقی را به عنوان مهمترین نقطه عطف زندگی خود توصیف کرد. جوشوآ وونگ که ۲۲ سال سن دارد گفت: آلمانی‌ها شجاعانه در طول دهه ۱۹۸۰ با استبداد مبارزه کردند و در خط مقدم این مبارزه بودند. ما امیدواریم که شما نگرانی خود را درباره‌ی وضعیت فاجعه‌بار ما ابراز کرده و مطالبات ما را طی زمان سفرتان به چین به دولت این کشور ابلاغ کنید.

مرکل قرار است از روز پنجشنبه برای یک سفر سه روزه به همراه یک هیئت تجاری بزرگ وارد چین شود.

این رهبر معترضان هنگ کنگی در ادامه نامه خود تصریح کرد:‌ آلمان باید در ضمن تجارتش با چین هوشیار باشد، زیرا چین به قوانین بین‌المللی پایبند نمی‌ماند و بارها وعده‌هایش را زیر پا گذاشته است.

هشدار گوترش برای کره شمالی

دبیرکل سازمان ملل از کره شمالی خواست تمامی زندانیان سیاسی را آزاد کند و پیونگ‌یانگ را به یک سری نقض‌های حقوق بشر در زندان‌ها و اردوگاه‌های کار اجباری‌اش همچون بازداشت‌های خودسرانه، ضرب و شتم، کار اجباری و اعدام متهم کرد.

بر اساس گزارشی از خبرگزاری یونهاپ، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل این درخواست را در گزارشی که برای هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل تهیه شده، مطرح کرد؛ نشستی که قرار است ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریور ماه) برگزار شود.

این گزارش وضعیت کلی حقوق بشر در کره شمالی را از سپتامبر سال گذشته تا ژوئیه امسال پوشش می‌دهد.

گوترش در این گزارش گفت: شهروندان کره شمالی به خاطر درخواست حقوق اولیه‌شان بازداشت و زندانی می‌شوند.

وی با اشاره به افرادی که در کمپ جونگوری در استان هامگیونگ شمالی بازداشت هستند، افزود: حدود ۳۰۰۰ زندانی در این کمپ حضور دارند و گزارش‌های متعددی از مرگ این زندانیان در نتیجه گرسنگی منتشر شده است.

در ادامه این گزارش آمده است: در این کمپ ظاهرا بیماری‌هایی همچون سل و هپاتیت بسیار شایع است و موارد متعددی از ضرب و شتم زندانیان توسط نگهبانان زندان وجود دارد که منجر به مرگ برخی از زندانیان شده است.

گوترش گفت: بازداشت‌های خودسرانه، ضرب و شتم، کار اجباری، اعدام و دیگر اشکال بدرفتاری توسط افسران در این زندان‌ها و کمپ‌ها به شکل گسترده و نظام مند صورت می‌گیرد.

دبیرکل سازمان ملل در این گزارش یک سری توصیه مطرح کرده و از کره شمالی خواست تا برای بهبود وضعیت حقوق بشر این کشور اقداماتی انجام دهد از جمله ارائه امکان دسترسی به دفتر کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل برای انجام اقدامات نظارتی.

آمریکا: مراقب احیا داعش باشید

ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به رهبری واشنگتن اعلام کرد که گروه تروریستی داعش احیای صفوف خود را آغاز کرده و این موضوع مانع بازگشت آوارگان می‌شود.

بر اساس گزارشی از سومریه نیوز، پل لاکامرا، فرمانده نیروهای ائتلاف ضد داعش در جریان دیدار با مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در اربیل خاطرنشان کرد: گروهک‌های تروریستی داعش صفوف خود را احیا و بازسازی کرده‌اند و این گروهک‌ها همچنان به مثابه خطری جدی در این مناطق هستند و این امر مانعی بر سر راه بازگشت آوارگان به مناطقشان ایجاد می‌کند.

لاکامرا در جریان این دیدار بر اهمیت هماهنگی میان نیروهای پیشمرگ و نیروهای عراقی جهت مقابله با خطر داعش تاکید کرد.

در همین راستا، مسرور بارزانی تصریح کرد: همچنان عواملی هستند که منجر به ظهور داعش می‌شوند، بنابراین ما بر این باور هستیم که داعش فعالیت‌های تروریستی خود را در شماری از مناطق مجددا آغاز کرده است که تهدید جدی برای اهالی این مناطق به شمار می‌آید.

مسرور بارزانی در پایان تاکید کرد: امنیت عراق با امنیت منطقه مرتبط است و تحقق امنیت در عراق تاثیر مثبتی بر امنیت کل منطقه خواهد داشت.

ترامپ در شش هفته ۳۲۸ دروغ گفته است

یک بررسی شبکه‌ سی‌ان‌ان نشان داده، رئیس جمهور آمریکا به طور متوسط در فاصله شش هفته منتهی به تاریخ ۱۸ اوت معادل ۳۲۸ ادعای دروغ یعنی به طور میانگین ۷.۸ ادعای دروغ در هر روز مطرح کرده است.

بر اساس گزارشی از شبکه سی‌ان‌ان، مساله مهاجرت موضوعی است که ترامپ در مورد آن بیشترین عدم صداقت را در طول دو سال اول ریاست جمهوری‌اش در قبال آن داشته است. با این حال در طول این شش هفته مساله اقتصاد بوده که ترامپ بیشترین عدم صداقت را درباره آن داشته است.

بر طبق این گزارش در این شش هفته ۲۶ درصد ادعاهای دروغ ترامپ مرتبط با اقتصاد بوده است. ۲۳ درصد از ادعاهای دروغ وی نیز دست کم تا حدی مرتبط با دموکراتها بوده است و ۱۸ درصد آنها درباره تجارت و ۱۶ درصد درباره چین بوده است. مساله مهاجرت نیز با اختصاص دادن ۱۳ درصد دروغهای ترامپ به خود در جایگاه پنجم قرار گرفته است.

ترامپ ۱۹ بار طی این فاصله شش هفته‌ای گفته که این چین و نه آمریکا بوده که برای تعرفه‌های واردات پول داده است اما مطالعه پشت مطالعه ثابت کردند که این ادعا دروغ است.

ترامپ همچنین ۱۴ بار گرفته که دموکراتها حامی "مرزهای باز" هستند. ترامپ به نوعی با این صحبت مدعی شده که مخالفانش عملا حامی مهاجرت کنترل نشده هستند که این ادعای درستی نیست.

ترامپ تنها در یک روز یعنی در تاریخ ۱۵ اوت ۳۷ دروغ گفته است؛ روزی که در آن او در یک تجمع در نیو همپشایر شرکت کرده، دو مصاحبه با رسانه های نیوهمپشایر انجام داده و برای ۱۵ دقیقه با خبرنگاران صحبت کرد.

او در تاریخ اول اوت نیز ۳۵ ادعای دروغ مطرح کرد؛ روزی که او در تجمعی در اوهایو شرکت کرد،‌یک مصاحبه با یک رسانه محلی انجام داد و یک گفت‌وگوی ۱۹ دقیقه ای با خبرنگاران داشت.

تقدیر نتانیاهو از امارات وبحرین

نخست وزیر رژیم صهیونیستی از مقامات امارات و بحرین به دنبال موضع‌گیری علیه حمله حزب‌الله لبنان به این رژیم، تشکر و قدردانی کرد.

بر اساس گزارشی از شبکه خبری المیادین، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در آغاز جلسه هفتگی کابینه خود از اظهارات مقامات وزارت خارجه بحرین و امارات، که اقدام تلافی‌جویانه حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی را محکوم کردند، استقبال کرد.

وی افزود: امارات و بحرین ناتوانی دولت لبنان را در جلوگیری از عملیات حزب‌الله علیه اسرائیل محکوم کردند.

نتانیاهو در ادامه گفت: ما چندین روز در بیش از یک جبهه تنش داشتیم. می‌توانستیم این هفته را به شکل کاملا متفاوتی آغاز کنیم اما با ترکیبی از استحکام و پختگی کار کردیم و به تمام اهداف خود رسیدیم.

هلاکت ۹ داعشی در موصل

فرماندهی عملیات مشترک عراق (وابسته به وزارت دفاع) از کشته شدن ۹ تن از اعضای گروه تروریستی داعش در شهر موصل در مرکز استان نینوا در شمال این کشور خبر داد.

بر اساس گزارشی از سومریه نیوز، یحیی رسول، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای تیم اطلاعاتی "الصقور" (عقاب‌ها) با هماهنگی نیروهای عملیات نینوا طی عملیاتی موفق شدند ۹ تن از اعضای داعش را که در داخل تونلی در منطقه "السحاجی" واقع در جنوب غرب شهر موصل مخفی شده بودند، از پای در بیاورند.

رسول همچنین تصریح کرد: این عملیات با پشتیبانی جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به رهبری واشنگتن انجام شد.

وی تاکید کرد: نیروهای عراقی به تلاش‌های خود جهت برقراری امنیت و ثبات ادامه می‌دهند.

عراق موفق شد شهر موصل و سایر اراضی تحت سیطره داعش را که یک‌سوم مساحت این کشور را در بر داشت، طی جنگی سه ساله که در اواخر سال ۲۰۱۷ خاتمه یافت، از چنگ این گروه تروریستی پس بگیرد.

از سوی دیگر، فرماندهی نیروهای واکنش سریع با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: بر اساس داده‌های اطلاعاتی دقیق وزارت اطلاعات، تیپ سوم واکنش سریع طی عملیاتی یکی از سرکرده‌های برجسته گروه تروریستی داعش را در شهرستان "طوزخورماتو"  بازداشت کردند.

نتانیاهو: موشک های حزب الله می تواند قلب حیفا را هدف گیری کند

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از ادعای ارتش این رژیم مبنی بر راه اندازی یک سایت جدید تولید موشک‌های نقطه‌زن توسط حزب‌الله لبنان، گفت که موشک‌های این سایت می‌توانند به طور مستقیم به سمت حیفا هدایت شوند.

بر اساس گزارشی از سایت شبکه روسیا الیوم، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی مدعی شد که ارتش این رژیم یک سایت جدید برای تولید موشک‌های نقطه‌زن متعلق به حزب‌الله لبنان را کشف کرده است که موشک‌های آن می‌توانند مستقیماً شهر حیفا در شمال اراضی اشغالی را هدف قرار دهند.

نتانیاهو در ادامه با بیان اینکه بدون وقفه برای جلوگیری از مسلح شدن حزب‌الله به موشک‌های مذکور تلاش می‌کند به طرف‌های ذی‌ربط اسرائیلی نیز دستور داد تا مانع از این کار شوند.

ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای مدعی شد که حزب‌الله لبنان سایت جدیدی را برای تولید و توسعه موشک‌های نقطه‌زن در دشت البقاع لبنان در شمال شهرک "النبی شیث" ایجاد کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی درحالی این ادعا را مطرح کرده است که سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت شب اول محرم اظهار کرد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی می‌خواهد به بهانه هدف قرار دادن کارخانه‌های تولید موشک نقطه‌زن، به لبنان حمله کند، این در حالی است که مقاومت هیچ کارخانه تولید موشک‌های نقطه‌زن ندارد. ما اگر کارخانه تولید موشک‌های نقطه‌زن می‌داشتیم، به صورت علنی اعلام و به آن افتخار هم می‌کردیم.

چین: آمریکا افکار جنگ سرد را کنار بگذارد

سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن انتقاد از دخالت های آمریکا در امور داخلی این کشور به مقام های واشنگتن توصیه کرد با برداشتن عینک سیاه و کنار گذاشتن افکار جنگ سرد، به انتقاد از چین در مسائل مربوط به شین جیانگ و دخالت در امور داخلی پکن خاتمه دهند.

گنگ شوانگ روز چهارشنبه در کنفرانس خبری در پکن درباره ادعای «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در مورد مراکز پرورش مهارت های حرفه ای شین جیانگ گفت: ما به برخی شخصیت های آمریکایی توصیه می کنیم به انتقاد از چین در مسائل مربوط به شین جیانگ و دخالت در امور داخلی چین خاتمه دهند.

وی افزود: پیام های توییتری پمپئو تکراری است و انتقادات از چین هم بی اساس است چین قاطعانه با چنین اظهار نظرهایی مخالفت کرده و اعتراض شدید خود را به آمریکا اعلام کرده است. وی افزود: امور شین جیانگ به طور کامل امور داخلی چین است و کشورهای خارجی حق ندارند در آن مداخله کنند.

دیدار ظریف با نخست وزیر بنگلادش

وزیر خارجه ایران و نخست‌وزیر بنگلادش ضمن بررسی راه‌های تقویت همکاری‌های دوجانبه، درباره وضعیت آوارگان مسلمان روهینگیا گفت‌وگو کردند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که در رأس هیأتی برای دیدار و گفتگو با مقامات بنگلادش و همچنین شرکت در اجلاس مجمع کشورهای حاشیه اقیانوس هند در در داکا به سر می‌برد، صبح امروز (چهارشنبه) با خانم «شیخ حسینه واجد» نخست وزیر  بنگلادش دیدار و گفتگو کرد.

روابط دوجانبه، به ویژه راه‌های تقویت مناسبات بین دو کشور در بخش‌های اقتصادی، فرهنگی، مطالعاتی و آخرین تحولات منطقه و تلاش‌های کشورمان در جهت کاهش تنش و نیز همکاری‌های دو کشور در سازمان همکاری اسلامی و دیگر سازمان‌های بین‌المللی از جمله موضوعات مورد تبادل نظر در این دیدار بود.

وزیر امور خارجه کشورمان و نخست‌وزیر بنگلادش همچنین در این دیدار مسائل مربوط به آوارگان مسلمان روهینگیا را مورد تبادل نظر قرار دادند.

حمایت کوبا از ایران در برابر آمریکا

وزیر خارجه کوبا سه‌شنبه بر همبستگی کشورش با ایران در برابر «اقدامات متجاوزانه آمریکا» تأکید کرده است. 

وزیر امور خارجه کوبا در دیدار با «رشید بیات مختاری» سفیر ایران در «هاوانا» بر همبستگی کشورش با ایران در برابر «تشدید اقدامات متجاوزانه آمریکا» تاکید کرد.

بر اساس گزارشی از خبرگزاری پرنسا لاتینا «برونو رودریگز» رئیس دستگاه  دیپلماسی کوبا پس از دیدار با سفیر ایران در این کشور در توییتی ایران را «کشور دوست» خطاب کرد.

این خبرگزاری نوشته است: «وزیر خارجه کوبا با سفیر ایران دیدار و بر همبستگی کشورش با ایران در شرایط تشدید اقدامات متجاوزانه آمریکا علیه آن کشور تأکید کرد.» 

برونو رودریگز خاطر نشان کرد که دو طرف در این دیدار بر تداوم تقویت روابط دیپلماتیک دوجانبه که قدمت چهل ساله دارد، تاکید کردند.

بر اساس این گزارش، مقامات کوبا و ایران بارها تحریم‌های یکجانبه آمریکا، تهدید به بی‌ثبات کردن کشورها و سرنگونی دولت‌ها با حربه‌ اعمال فشار را محکوم کرده‌اند.

کد خبر 388141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.