دانش‌آموزان با "کاخ سرخ" باسواد می شوند

سامانه رشد خوش نظر با هدف استعدادیابی، مشاوره، آموزش و پشتیبانی از دانش‌آموزان پنج تا ۱۶ سال در استان اصفهان آغاز به کار کرد.

به گزارش ایمنا، سامانه رشد خوش نظر با نام مخفف "سرخ" در سال ۱۳۸۹ با همت عرفان خوش نظر، کارآفرین جوان اصفهانی و با هدف استعدادیابی، مشاوره و پشتیبانی دانش آموزان ۵ الی ۱۶ سال در استان اصفهان شروع به فعالیت کرد.

این سامانه در حال حاضر در رشته‌های علوم کامپیوتر، زبان‌های خارجی، محاسبات ذهنی با چرتکه، تجارت الکترونیک و استعدادیابی ورزشی و فرهنگی هنری فعالیت می‌کند. برگزاری دوره‌های آموزشی براساس متد روز و علوم جهانی نیز از دیگر برنامه‌های این سامانه در سطح استان اصفهان است که برای نخستین بار به زودی برگزار خواهد شد. به منظور آشنایی هرچه بیشتر با فعالیت‌های سامانه "رشد خوش نظر" با مدیر عامل این موسسه گفتگویی انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

 لطفا خودتان را معرفی کنید و از سوابقتان بگویید

بنده عرفان خوش نظر متولد سال ۱۳۷۳ در اصفهان و دانش آموخته رشته های مدیریت کسب و کار (MBA) و مهندسی عمران و مهندسی نرم افزار هستم و سابقه مدیریت آموزشگاه های علمی، زبان، کامپیوتر و هنر را دارم؛ همچنین مشاور موسسات علمی آموزشی و مدارس مطرح کشور و دارای سابقه تدرس در دبیرستان های مطرح استان هستم.

در خصوص فلسفه تشکیل و راه اندازی سامانه رشد خوش نظر در اصفهان توضیح دهید؟

از جمله دغدغه‌های والدین در کشور ما، بحث اشتغال، ازدواج و تحصیلات مناسب با استعداد دانش‌آموزان است که با توجه به این موارد، سامانه رشد خوش نظر آغاز به فعالیت کرده است. ما در این سامانه ضمن ایجاد زمینه‌های لازم برای رشد دانش‌آموزان، نسبت به شناسایی استعدادها و توانمندی‌های آنان نیز اقدام خواهیم کرد چرا که معتقد هستیم بسیاری از دانش‌آموزان کشور، انسان‌های توانمند و مستعدی هستند که شناسایی نشده‌اند و نیاز است این افراد به خوبی مورد شناسایی و رشد و توسعه فکری قرار بگیرند.

در حال حاضر در این سامانه چه اقداماتی انجام می‌گیرد؟

در حال حاضر طرح‌ها و دوره‌های مختلفی در حوزه‌های دانش آموز در مراحل مختلف از ایده تا اجرا در این سامانه انجام می‌شود. از دوره‌های در حال اجرا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

* کاخ سرخ (کوچینگ آموزشی خانواده سامانه رشد خوش نظر)

* آموزش محاسبات ذهنی با چرتکه به نمایندگی موسسه کودکان هوشمند و مجموعه بین المللی پاما

* آموزش برنامه نویسی تحت وب، ویژه دانش آموز به صورت انحصاری در کل کشور

تاکنون زمینه اشتغال چه تعداد نیروی انسانی را فراهم کرده‌اید و برای توسعه کارآفرینی چه اهدافی دارید؟

در مراکز زیر مجموعه سامانه رشد خوش نظر، به طور میانگین هر هفته سه نفر افراد تحصیل کرده مشغول به کار می‌شوند. همچنین ایجاد اشتغال به کار روزانه یک نفر، از مهم‌ترین اهداف این مجموعه است که در تلاش هستیم این موضوع را نیز عملیاتی کنیم.

طرح‌های توسعه سامانه رشد خوش نظر کدام است؟

طبق تعریف جهانی سواد، در حال حاضر فردی با سواد است که در زمینه‌های سواد اجتماعی، تربیتی، عاطفی، مالی، رایانه و رسانه، آموزش‌های مناسب را دیده باشد. از اهداف مهم کاخ سرخ، اجرای این آموزش‌ها به صورت تخصصی به دانش آموزان است. ما به دنبال آن هستیم که دانش‌آموزان در کنار امور درسی با دیگر سوادهای روز دنیا نیز آشنا شده و بتوانیم زمینه رشد و تعالی آن‌ها فراهم کنیم.

کاخ سرخ از کجا نشأت گرفته و به کجا ختم می‌شود؟

در بسیاری از کشورهای پیشرفته مدل آموزش به سمت "کوچینگ" در حال حرکت است. کوچینگ، روندی است که جهت بهبود عملکرد افراد در زندگی حرفه‌ای، اجتماعی و حتی عاطفی کار می‌کند، به این معنی که در بسیاری از زمینه‌های زندگی، برای پیشرفت و ارتقاء عملکرد می‌توان از کوچینگ کمک گرفت. تمرکز کوچینگ به جای گذشته بر حال و آینده فرد است و به کنکاش و رفع مسائل گذشته نمی‌پردازند. در پروسه کوچینگ، انتخاب‌کننده و پیش برنده جلسه، خود مراجعه‌کننده است و کوچ او تنها نقش یک تسهیل‌گر را بازی می‌کند. از دغدغه های این مجموعه به عنوان یک مجموعه پیشتاز، اجرای مدل آموزش به شیوه کوچینگ بوده و با توجه به رسالت این موسسه در زمینه آموزش سواد های مختلف، تلفیق این دو مهم دوره کاخ سرخ را به وجود آورده است. "کاخ سرخ" نیز مخفف "کوچینگ آموزشی خانواده سامانه رشد خوش نظر" بوده و به نوعی تداعی‌کننده کاخ آرزوهای دانش‌آموز و اولیاء است.

هدف از راه‌اندازی کاخ سرخ چیست و شامل چه کسانی می‌شود؟

با توجه به اینکه در بین جوانان، مشکلات اشتغال و ازدواج و تحصیلات متناسب با استعداد همواره وجود داشته، این دوره کمک می‌کند دانش‌آموزان سوادهای مختلف را آموزش دیده و برای خود آینده‌ای روشن را متصور شوند. در این دوره دانش‌آموزان به شیوه کوچینگ، سوادهای اجتماعی، عاطفی، تربیتی، مالی، رایانه و رسانه را آموزش می‌بینند.

در خصوص جزئیات دوره توضیح دهید؟

این دوره به دو صورت عادی و ویژه برگزار می‌شود که در هر دو حالت شامل ۱۲ ترم هفت جلسه‌ای می‌شود. این دوره‌ها اکنون در مراکز آموزشی سطح کشور در حال اجراست.

کیفیت برگزاری دوره را چگونه تضمین می کنید و محتوا از چه طریقی تامین شده است؟

دوره کاخ سرخ گارانتی بازگشت وجه به صورت کامل دارد به این معنا که پس از پایان ترم در صورت نارضایتی والدین کل هزینه پرداختی بدون پرسیدن هیچگونه سوالی بازگشت داده خواهد شد. ما در این دوره به شدت به دنبال جذب رضایت والدین هستیم و ملاک ما در دوره کاخ سرخ اعلام رضایت از سوی والدین است. محتوای این دوره توسط تیم متخصص و  با تجربه و صاحب نام و متناسب با آموزش های روز دنیا تهیه شده است و بالاترین استانداردهای روز دنیا  از لحاظ محتوایی در آن مدنظر قرار گرفته ات.

  آیا از این سبک دوره ها تاکنون در استان اصفهان برگزار شده یا خیر؟

مشابه این دوره به هیچ عنوان تا این تاریخ در هیچ کجای کشور اجرا نشده و تنها در بعضی از کشورهای پیشرفته دنیا این دوره در حال اجرا است. ما اولین سامانه پیشتاز در اجرای این طرح هستیم و ادعا داریم که تمامی جزییات دوره به صورت بومی توسط کارشناسان وابسته به سامانه رشد خوش نظر تهیه، طراحی و تدوین شده و تمام حقوق مادی و معنوی این دوره متعلق به این سامانه است.

متقاضیان کوچینگ چگونه می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کنند؟

متقاضیان با مراجعه به وب سایت موسسه به آدرس sorkh.co می‌توانند از محل مراکز مختلف مطلع شده و اقدام به ثبت نام کنند.

در خصوص برگزاری دوره‌های محاسبات ذهنی این سامانه توضیح دهید؟

موسسه سرخ، نمایندگی انحصاری موسسه کودکان هوشمند و بزرگترین موسسه برگزاری کلاس‌های محاسبات ذهنی با چرتکه در استان اصفهان است. این موسسه در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار دانش آموز تحت پوشش داشته و با بهره گیری از بیش از ۲۵۰ مربی مجرب، دوره‌های محاسبات ذهنی با چرتکه را در سطح استان برگزار می‌کند. ما آمادگی داریم که بنابر اعلام و تقاضای مدیران مدارس، دوره های چرتکه را در سطح مدارس استان اصفهان برگزار کنیم و در این راستا ماهیانه بیش از ۲۰ تقاضای مطرح شده از سوی مدیران مدارس توسط کارشناسان جذب و توسعه بازار موسسه در حال بررسی و رسیدگی است.

صحبت پایانی شما

امیدوارم روزی برسد که طبق تعریف جهانی سواد که شامل سواد های اجتماعی، عاطفی، تربیتی، مالی، رایانه و رسانه است در کشورمان هیچ دانش آموز بی سوادی نداشته باشیم. رسالت اصلی ما در سامانه رشد خوش نظر تحقق این امر بوده و برای اجرایی شدن آن قطعا شبانه روز تلاش خواهیم کرد.

کد خبر 388092

برچسب‌ها