دو توله شیر در تبریز متولد شدند/ دلایل آتش‌سوزی جنگل‌های ارسباران

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از تولد دو توله شیر آفریقایی در باغ وحش تبریز خبر داد و گفت: هم اکنون وضعیت ماده شیر و دو توله از نظر سلامت عمومی مناسب است.

میرمحسن حسینی قمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تولد دو توله شیر در باغ وحش شهربازی "باغلارباغی" تبریز، اظهار کرد: روز شنبه به محض اطلاع از تولد این دو توله شیر کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان به محل اعزام شدند.

وی افزود: هم اکنون وضعیت ماده شیر و دو توله از نظر سلامت عمومی مناسب است و تحت نظارت محیط زیست و دامپزشکی تغذیه و نگهداری می شوند. محیط زیست همچنان به نظارت خود در این باره ادامه می دهد تا نگهداری و بزرگ کردن بچه شیرها در شرایط مناسب باشد.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه شیر نر باغ وحش مجموعه تفریحی و شهربازی باغلارباغی تبریز از چند سال قبل در محل بوده است ولی شیر ماده حدود سه سال قبل به این محل آورده شد، ادامه داد: این شیرها از نژاد آفریقایی هستند. هنوز جنسیت توله ها مشخص نیست زیرا در شرایط کنونی نزدیک شدن به شیرها باعث استرس آنها می شود اما به محض شناسایی، جنسیت این دو توله شیر را اعلام خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آینده بچه شیرها چه خواهد شد، گفت: مالکیت بچه شیرها با صاحبان شیرها است و آنها باید در این باره تصمیم بگیرند.

۶۰۳ هکتار از جنگل های ارسباران طعمه حریق شد

حسینی قمی در ادامه به وضعیت آتش سوزی های گسترده در جنگل های ارسباران اشاره کرد و افزود: عمدی بودن آتش سوزی ها قابل تصور است زیرا بررسی ها نشان می دهد برخی از آتش سوزی ها عمدی است.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه آخرین آتش سوزی در ارسباران ششم شهریورماه اطفا شد، افزود: تاکنون حدود ۶۰۳ هکتار از عرصه های جنگلی ارسباران دچار حریق شده است.

وی در خصوص میزان خسارت براثر آتش سوزی ها در ارسباران، خاطرنشان کرد: برآورد خسارتها پس از رفع خطر آتش سوزی احتمالی در عرصه های جنگلی، بررسی و اعلام خواهد شد. هم اکنون تمرکز نیروها بر پایش منطقه و جلوگیری از وقوع آتش سوزی است.  

بیشتر بخوانید:

آیا آتش‌سوزی جنگل‌های ارسباران مهار شد؟

کد خبر 388071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.