۷ طرح معدنی در کشور آماده افتتاح است

رئیس هیئت عامل ایمیدرو گفت: هفت طرح در حوزه معدن و صنایع معدنی با ظرفیت اشتغالزایی برای شش هزار و ۹۲۳ نفر در استان‌های کرمان، زنجان، خراسان جنوبی و اصفهان آماده افتتاح است.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، خداداد غریب پور اظهار کرد: هفت طرح در حوزه معدن و صنایع معدنی با اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم ۶ هزار و ۹۲۳ نفر، آماده افتتاح در استان‌های کرمان، زنجان، خراسان جنوبی و اصفهان است.

وی افزود: طرح‌های استان‌های زنجان، خراسان جنوبی و اصفهان شامل طرح سولفوره معدن انگوران با هدف انجام عملیات تکمیل، آماده سازی، تجهیز، استخراج و تحویل سالانه ۱۲۰ هزارتن کانسنگ استخراجی از بخش زیرزمینی معدن سرب و روی انگوران، طرح فرآوری زغال سنگ طبس (میدکو) با هدف تولید ۵۵۰ هزار تن کنسانتره خام و طرح احداث کارخانه تولید پودر گرانوله قالب ریخته گری مداوم (شرکت ایراسکو) است، سرمایه گذاری این طرح‌ها بیش از ۳۷ میلیون دلار است که اشتغالزایی مستقیم ۲۱۳ نفر و غیرمستقیم ۹۵۰ نفرا را به همراه خواهد داشت.

طرح‌های آماده افتتاح استان کرمان

غریب پور با بیان اینکه چهار طرح با سرمایه گذاری بیش از ۶۳۰ میلیون دلار در استان کرمان آماده افتتاح است، گفت: این طرح‌ها شامل فولاد استانی بافت با ظرفیت تولید ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی، خط دو آهن اسفنجی کوثر شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر با ظرفیت تولید دو میلیون تن، ذوب و فولادسازی به همراه واحد اکسیژن جهان فولاد سیرجان با ظرفیت تولید ۱.۲ میلیون تن و همچنین نیروگاه شماره یک سیکل ترکیبی سیرجان با ظرفیت تولید ۱۶۰ مگاوات است.

وی ادامه داد: افتتاح این طرح‌ها در استان کرمان منجر به اشتغالزایی مستقیم هزار و ۲۳۰ نفر و اشتغالزایی غیر مستقیم چهار هزار و ۵۳۰ نفر خواهد شد.

کد خبر 387953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.