کمیسیون اقتصادی سرپیچی بانک‌ها از پرداخت وام ازدواج را پیگیری می‌کند

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون اقتصادی، سرپیچی بانک‌ها از پرداخت وام ازدواج را پیگیری و تعیین تکلیف می‌کند.

به گزارش ایمنا، زهرا سعیدی مبارکه با اشاره به بخشنامه بانک مرکزی مبنی بر پرداخت وام ازدواج با یک ضامن معتبر و سفته، اظهارکرد: مجلس در قانون بودجه سال ۹۸ تصویب کرد وام ازدواج با یک ضامن معتبر و سفته پرداخت شود و این تصمیم در حضور نماینده دولت اخذ شد، در نتیجه مجریان امر باید این مصوبه را بدون کم و کاست و اعمال سلیقه اجرایی کنند.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی افزود: ۳۰ میلیونی که به عنوان وام ازدواج به جوانان پرداخت می‌شود، مبلغ زیادی نیست و تنها می‌توان آن را نمک ازدواج دانست.

وی اظهار کرد: بانک مرکزی باید برای اجرای درست مصوبه‌های مجلس تمام تلاش خود را به کار بندد زیرا بانک مرکزی ناظر بر اعمال بانک‌ها است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه بهتر است بانک مرکزی سامانه‌ای راه اندازی کند تا مردم گلایه‌های خود را از عملکرد بانک‌ها در آن درج کنند، اضافه کرد: در صورت مطالعه این اعتراضات، بسیاری از مشکلاتی که مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند به سمع و نظر مسئولان می رسد.

بانک مرکزی با جدیت موضوع پرداخت وام ازدواج را پیگیری کند

 نماینده مردم مبارکه معتقد است: در مجلس دهم بانک مرکزی باید با جدیت موضوع پرداخت وام ازدواج را پیگیری کند زیرا ۳۰ میلیون تومان در شرایط کنونی رقم زیادی برای تشکیل زندگی محسوب نمی‌شود.

سعیدی تصریح کرد: اگرچه کمیسیون اقتصادی با انبوهی از دستورکارها روبه رو است اما در صورت تداوم رفتار بانک‌ها مبنی بر سرپیچی از پرداخت وام ازدواج با یک ضامن معتبر، با توجه به نارضایتی جوانان تلاش می‌کند این موضوع را پیگیری و تعیین تکلیف کند.

منبع: خانه ملت

کد خبر 387950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.