تعیین تکلیف شیوه‌نامه‌ فعالیت تاکسی‌های اینترنتی تا اواخر مهرماه

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان گفت: پیش‌بینی می‌شود تا اواخر مهرماه نسبت به تعیین تکلیف شیوه‌نامه‌ فعالیت تاکسی‌های اینترنتی اقدام شود.

هادی منوچهری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به فعالیت تاکسی‌های اینترنتی و نحوه نظارت بر آنها، تصریح کرد: بر اساس مواد ۹، ۳۱ و ۳۲ قانون حمل و نقل وظیفه نظارت بر حمل ونقل درون شهری بر عهده شهرداری‌ها است، اما در موضوع این تاکسی‌ها نوعی درگیری قانونی بین وزارت کشور و وزارت صنعت، معدن و تجارت دارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان تاکید کرد: در حالی که مجوز فعالیت تاکسی های اینترنتی از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت صادر می شود، اما نظارتی از سوی شهرداری وجود ندارد، از این رو شیوه نامه‌ای برای فعالیت تاکسی های اینترنتی آماده شده و در وزارت صنعت و معدن و وزارت کشور  در حال بررسی است و پیش بینی می‌شود تا اواخر مهرماه نسبت به تعیین تکلیف تاکسی‌های اینترنتی اقدام شود.

وی با اشاره به شرایط معیشتی رانندگان تاکسی گفت: با توجه به پدیدآمدن چند رویداد کاهش درآمد رانندگان نه تنها در اصفهان بلکه در تمام کلانشهرها رقم خورده است.

منوچهری فعالیت تاکسی های اینترنتی را یکی از عوامل کاهش درآمد رانندگان دانست و ادامه داد: یکی از این موارد افزایش زیرساخت‌های کلان‌هرها در حوزه موازی تاکسی مثل مترو، BRT و از همه مهمتر اضافه‌شدن خودروهای شخصی بوده است.

وی تاکید کرد: باید قبول کنیم که میزان تولید خودروها و آمار افراد استفاده کننده از خودروهای شخصی رو به افزایش بوده و به همین نسبت استفاده از حمل و نقل عمومی کاهش پیدا کرده است.

کد خبر 387942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.