جنگ ایران و پرتوریکو؛ آسمان خراش‌ها اسیر کامبک شدند

تیم ملی بسکتبال ایران در اولین بازی خود در جام جهانی بسکتبال چین مقابل پورتوریکو رفت که در یک بازی حساس و نفس گیر بازی را به پرتوریکو واگذار کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی بسکتبال ایران در اولین بازی خود در جام جهانی بسکتبال چین ظهر امروز _ 9 شهریورماه_ مقابل پورتوریکو قرار گرفت. تیم ملی بسکتبال ایران با ترکیب حامد حدادی، محمد حسن زاده، حامد حسین زاده، محمد جمشیدی، صمد نیکخواه بهرامی، سجاد مشایخی، رسول مظفری، میثم میرزایی، مایک رستم پور، بهنام یخچالی، آرمان زنگنه، آرون گرامی در این دیدار مقابل پورتوریکو قرار گرفته است. گزارش این بازی به شرح زیر است:

کوارتر اول (ایران ۳۰- پورتوریکو۱۶): ایران بازی را با قدرت آغاز کرد و در همان ابتدای کوارتر اول با پرتاب های موفق از پورتوریکو پیش افتاد. بهنام یخچالی ستاره تیم در این ست بود و با کسب ۹ امتیاز برترین بازیکن میدان بود، حامد حدادی نیز سه ریباند داشت و نشان داد در این جام نیز از مهره‌های تاثیر گذار ایران است. کاپیتان صمد نیکخواه بهرامی نیز دیگر مهره تاثیرگذار ایران در آغاز جام جهانی بود.

کوارتر دوم (ایران۴۹_ پورتوریکو ۳۱): پورتوریکو این کوارتر را با قدرت آغاز کرد و اولین توپ را به تور رساند، اما این حمله با پرتاب سه امتیازی نیکخواه بهرامی پاسخ داده شد. در ادامه نیز حملات پورتوریکویی‌ها با دفاع خوب ایران همراه شد و ایران در ضد حمله توسط مشایخی دو پرتاب به دست آورد که یکی از آن‌ها به ثمر نشست. دفاع خوب و حملات هدف دار ایران در ادامه مسابقه باعث شد تا اختلاف به ۱۶ امتیاز برسد.

حامد حدادی در این ست هم بازیکن شاخص ایران بود، سروایران با حفظ توپ و پیروزی در جنگ‌های زیر تور امان مدافعان و مهاجمان پورتوریکو را برید. در این کوارتر هم ایران تیم برتر بود و با پرتاب زیبای سه امتیازی یخچالی اختلاف امتیاز در پایان کوارتر به ۱۸ امتیاز رسید.

کوارتر سوم (ایران 60_ پورتوریکو 48): پورتوریکو در ابتدای این کواتر ایران را غافلگیر کرد و با کسب هفت امتیاز پیاپی اختلاف امتیاز را به 11 کاهش دادند. سپس بازیکنان ایران به خود آمدند و حدادی با یک پرتاب دو امتیازی در زیر سبد ایران را به اولین امتیاز خود در این کوارتر رساند. در این ست دفاع ایران متزلزل تر از کوارترهای پیشین بود و با بی دقتی های متعدد بازیکنان، پورتوریکویی اختلاف را کاهش دادند. 

در یک سوم پایانی کوارتر تیم ایران کمی منسجم تر شد و با دفت در دفاع و استفاده نسبی از ضد حملات بار دیگر برتری خود بر پورتوریکویی ها دیکته کرد.

کوارتر چهارم (ایران 81 _ پورتوریکو 83): تیم ملی بسکتبال ایران  ست آخر را نیز همانند دو ست نخست پر قدرت آغاز کرد با کسب پنج امتیاز بار دیگر فاصله امتیازی را به 17 امتیاز افزایش داد. اما در ادامه بازیکنان پورتوریکو که همه چیز را از دست رفته می دیدند خود را به آب و تاب زدند و اختلاف به 11 امتیاز کاهش دادند. صمد نیکخواه بهرامی بار دیگر در دقایق پایانی بازی بار دیگر ارزش خود را نشان داد و با یک پرتاب دو امتیازی در شرایط سخت روحیه تیم را دوچندان کرد.

در ادامه کوارتر پورتوریکو گویی جانی دوباره گرفت و با استفاده از اشتباهات متعدد بازیکنان ایران اختلاف به کمترین میزان در کل بازی یعنی چهار رسید. در همین هنگام با یک خطای تکنیکال پورتوریکویی ها به یک لامتیاز رسیدند و بالافاصله پس از آن با یک پرتاب سه امتیازی بازی به تساوی رسید. درست در لحظه پایانی بازی بود که حامد حدادی با پرتابی سه امتیازی بازی را برگرداند و دو تیم در امتیاز 81 برابر شدند. درحالی که تنها چهار ثانیه تا پایان بازی باقی مانده بود بازیکن پورتوریکو با حرکتی راحت بین مدافعان ایران توپ را به سبد رساند و دو امتیاز کسب کرد.

امتیازآور ترین بازیکن میدان نیز دیوید هوئرتاس با کسب 32 امتیاز شد، در تیم ملی ایران نیز حامد حدادی و بهنام یخچالی با 22 امتیاز، امتیازآورترین بازیکنان بودند.

بهترین ریباندر میدان نیز حامد حدادی با 16 ریباند بود.

تیم ملی ایران در چهارچوب رقابت های جام جهانی بسکتبال روز دوشنبه _11شهریورماه_ ساعت 13 به مصاف تیم ملی تونس خواهد رفت.

کد خبر 387851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.