احمدجو: سریال "سلمان فارسی" روایت یک قصه است

نویسنده سریال "سلمان فارسی" گفت: در سریال سلمان فارسی، زندگی سلمان و بخش زیادی از فعالیت‌ها و رخ‌دادهایی که در صدر اسلام اتفاق افتاده است، به همراه اوضاع اجتماعی و سیاسی آن دوران روایت می‌شود.

امرالله احمدجو در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص ساخت سریال سلمان فارسی، اظهار کرد:‌ این سریال در مرحله آماده سازی است.در تاریخ اطلاعات زیادی در مورد سلمان فارسی وجود ندارد، اما این سریال قصه سلمان فارسی را روایت می‌کند، مانند تعذیه که قصه عاشورا است و تاریخ آن جای دیگری عنوان می‌شود.

کارگردان فیلم "پشت کوه های بلند" گفت: در سریال سلمان فارسی، زندگی سلمان و بخش زیادی از فعالیت‌ها و رخ‌دادهایی که در صدر اسلام اتفاق افتاده است، به همراه اوضاع اجتماعی و سیاسی آن دوران روایت می‌شود و مسیری که سلمان از ایران تا شام و فلسطین و پس از آن به مدینه طی می‌کند را به تصویر می‌کشد.

احمدجو با بیان اینکه همه قصه‌های تاریخی داستان و روایت یک ماجرا هستند و صرفا جهت ارائه تاریخ نیستند در غیر این صورت یک اثر ملال آور آموزشی تولید کرده‌ایم که کششی برای مخاطب ندارد، تصریح کرد: تمام آثار تاریخی که در داخل و خارج از ایران تولید می‌شوند، قصه آن وقایع هستند که شامل بخش‌های تخیلی می‌شوند و بر اساس تحقیق سعی می‌کنند روح آن وقایع را نشانه بگیرند.

وی با بیان اینکه سریال‌های تاریخی که ساخته می‌شوند پیش از همه اعتراض تاریخدانان را در پی دارد، گفت: نمیدانم چرا این سوتفاهم برطرف نمی‌شود که این یک سریال است و قرار نیست صرفا وقایع تاریخی را انتقال دهد.اصل داستان روایت یک قصه است.

کارگردان سریال "روزی روزگاری" با بیان اینکه فیلمسازان اگر بخواهند آثار آموزشی بسازند برنامه ریزی متفاوتی خواهند داشت، تصریح کرد: زمانی که برای ساخت سریال برنامه ریزی می‌کنند مجاز به خلق بخش های تخیلی هستند، مانند تعذیه که یکی از آیین‌های قدیمی فرهنگمان است و اتفاقاتی در تعذیه رخ میدهد که در تاریخ وجود ندارد، اما کسی آنها را به عنوان تحریف نمیداند. تعذیه یک آیین است که روحیه سلحشوری و حماسی عاشورایی را انتقال میدهد و درون فرهنگ ما نهادینه شده است.

احمدجو در خصوص زمان اتمام مراحل ساخت این سریال گفت: در مورد زمان اتمام ساخت سریال کنجکاوی نکردم، اما گروهی منسجم برای بخش‌های دکور، لباس، ابزار و... انتخاب شده‌اند و با دقت بسیاری کار را پیش می‌برند.

کد خبر 387846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.