۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
ایجاد ۱۶ بوستان جدید در رفسنجان

مدیرعامل سازمان سیما منظر شهری شهرداری رفسنجان گفت: این شهر ۵۲ بوستان دارد که براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط شهرداری ۱۶ بوستان جدید نیز احداث و به این مجموعه اضافه می‌شود.

به گزارش ایمنا، جهانگیر ملکی با بیان این مطلب، اظهار کرد: از ۱۶ پارک جدید در حال احداث، طراحی بوستان‌های خیابان دکتر حسابی، ابتدای بلوار مطهری، بلوک(۷)، شهرک آفتاب، کوچه مطهری ۵۵، یادگار امام و پارک پردیس در خیابان دستغیب انجام شده و آماده ارایه در مناقصه است.

ملکی تصریح کرد: کارهای عمرانی پارک شهرک جهاد انجام، صندلی و وسایل بازی آن نصب شده و کاشت فضای سبز آن شروع و تا پایان شهریورماه به پایان می‌رسد.

مدیرعامل سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری رفسنجان افزود: کارهای اجرایی پارک همدلی در خیابان انصاری و پارک مفتح ۱۲، توسط پیمانکار شروع شده است، پارک شهروند اسدآباد، میدان گفتگوی شهری جنب پارک بانوان و فاز نخست پارک پردیس معین به بهره‌برداری رسیده‌اند.

ملکی گفت: ساماندهی گذر سلامت در بلوار زیتون هم آغاز شده و کارهای عمرانی پارک شهرک ولایت در دستور کار است.

وی از طراحی پارک شهدای هفت تیر در خیابان نظام مهندسی خبر داد و افزود: برای خیابان‌های اندیشه، کریم‌آباد، خیابان بلوار امام حسن مجتبی(ع) و برای ایجاد پارک اختصاصی ورزش، پارک بانوان(۲) و احداث پارک کودک و نوجوانان با ضوابط و کاربری خاص در حال مکان‌یابی هستیم.

مدیرعامل سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری خاطرنشان کرد: پارک خبرنگار واقع در خیابان معراج جنوبی، پارک (محله‌ای ) پونه بین مدرس شمالی ۲۳ و ۲۵، بهسازی و افتتاح پارک وحدت و پارک شهروند در اسدآباد فارسی و فاز نخست پردیس معین در خیابان بنفشه مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ۳۰۰ هکتار فضای سبز در رفسنجان وجود دارد، عنوان کرد: نگهداری فضای سبز توسط ۱۰ شرکت پیمانکار و ۳۰۰ نیرو انجام می‌شود، برای هر شرکت ناظر مقیمی در همان منطقه گذاشته شده است که هر روز وضعیت روزانه پارک‌ها را مورد بررسی قرار داده و به پیمانکار براساس عملکردشان نمره می‌دهد علاوه بر این، ناظران عالی کار، ناظران مقیم را تایید می‌کنند.

مدیرعامل سازمان سیما منظر شهری شهرداری رفسنجان با بیان اینکه ۷۰ درصد فضای سبز شهری با آب غیرآشامیدنی آبیاری می شود، یادآور شد: برای میادین و برخی مکان‌ها ناگریز به استفاده از آب شرب شهری هستیم، سعی سازمان بر این است برای کمبود آب فضای سبز با ایجاد شبکه آبرسانی  و ایجاد مخازن آب از آب شرب شهری برای فضای سبز استفاده نشود.

ملکی اضافه کرد: مخزن هزار مترمکعبی در میدان حضرت امام(ره) و مخزن در پارک وحدت به بهره‌برداری رسیده است و مخزن دو هزار مترمکعبی در جاده کرمان (کشتارگاه) در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه رویکرد سازمان فضای سبز شهری رفسنجان بر این قرار گرفته که از آب شهری کمتر استفاده شود گفت: عملیات کاشت در پارک‌هایی که به تازگی اجرا شده هم با مساعد شدن هوا آغاز و با ایجاد و نصب دستگاه‌های ورزشی و وسایل بازی به زودی به بهره‌برداری می رسد.

مدیرعامل سازمان سیما منظر شهری شهرداری رفسنجان تصریح کرد: سرانه فضای سبز برای هر نفر ۱۸.۳۶ مترمربع است، ولی با توجه به وسعت زیاد شهر به ایجاد پارک و فضای سبز در شهر نیاز داریم و با توجه به اینکه تراکم نفر در هر هکتار در رفسنجان خیلی کم است ووسعت شهرزیاد، نیاز است حتی المقدور در هر محله یک پارک وجود داشته باشد.

کد خبر 387833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.