بوتاس ماندنی شد، گسلی رفت

نیم فصل دوم رقابت های فرمول یک درحالی فردا با مسابقه بلژیک آغاز می شود که پیر گسلی از تیم ردبول رفت و بوتاس در مرسدس ماندنی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نیم فصل اول رقابت های فرمول یک فصل ۲۰۱۹ با برتری مطلق تیم و رانندگان مرسدس یعنی "لوییز همیلتون" و "والتری بوتاس" به پایان رسید، اما مسئله همیشگی این تیم در فصل جدید حضور "استبان اوکان" به عنوان راننده سوم در گاراژ بود. اوکان فصل پیش برای فورس ایندیا رانندگی می‌کرد و عملکرد بسیار خوبی داشت، اما با حضور سهام دار جدید در این تیم و تغییرات مدیریتی صندلی اوکان نیز به "لنس استرول" رسید.

از ابتدا فصل شایعه جایگزینی اوکان با بوتاس در صورت عملکرد ناموفق راننده فنلاندی وجود داشت، اما پس از گذشت ۱۲ مرحله پس از عملکرد بسیار خوب بوتاس در مسابقات، مرسدس اعلام کرد که این راننده در فصل آینده نیز برای این تیم رانندگی خواهد کرد. استبان اوکان نیز پس از اعلام این خبر به رنو پیوست تا در فصل آینده در کنار "دنیل ریکیاردو" مسابقه دهد ضمن اینکه سرنوشت "نیکو هالکنبرگ" راننده دیگر ردبول  برای فصل آینده مشخص نیست.

بزرگترین جابجایی نیم فصل در ردبول اتفاق افتاد، "پیر گسلی" پس از پشت سر گذاشتن ۱۲ مرحله ناموفق در ردبول از این تیم کنار گذاشته شد و با "الکساندر آلبون" راننده توروروسو جابه‌جا شد. بدین ترتیب قاره آسیا نیز آلبون تایلندی را در بین سه تیم برتر دارد و این فرصت خوبی برای اوست تا خود را در خودرویی تراز اول ثابت کند.

خبر مهم دیگری که از گاراژ ردبول به گوش رسید پاوریونیت جدید هندا بود که در مسابقه فردا بلژیک رونمایی خواهد شد. ردبول که تنها خودرو پیروز این فصل غیر از مرسدس است از پاوریونیت هندا استفاده می‌کند، اکنون این سازنده ژاپنی خبر از رونمایی موتور جدید خود در اسپا بلژیک داده است. باید منتظر شد و دید که آیا این پیشران توان رقابت با مرسدس را به رانندگان ردبول خواهد داد؟

فراری تیم مطرح دیگر بود که در نیم فصل رقابت‌ها حاشیه‌های زیادی داشت، اما این تیم تعطیلات بی حاشیه‌ای پشت سر گذاشت و بدون تغییر خاصی آماده رقابت‌ها شد. به نظر می‌آید مهندسان فراری تمام مدت تعطیلات در حال کار بر روی سیستم‌های مختلف خودرو بودند و در اولین تمرینات بهبود خودرو فراری برای کارشناسان بهبود بود. باید منتظر ماند و دید آیا فراری برای نیمه دوم مسابقات برگ برنده‌ای دارد یا خیر.

مسابقات فرمول یک ۲۰۱۹ پس از تعطیلاتی حدود یک ماهه از فردا ساعت ۱۷:۴۰ در پیست اسپا بلژیک از سر گرفته خواهد شد.

کد خبر 387825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.