به گزارش ایمنا، علی امام با بیان اینکه گفته میشود بعضی از خطوط مترو تهران ناایمن است، اظهار کرد: در متروی تهران طراحی خطوط بر اساس کل خط ایستگاهها و سامانه صورت میگیرد و در مرحله اجرا گاهی به علت کمبود منابع مالی افتتاح خطوط به صورت فازبندی شده مدنظر قرار میگیرد.
وی افزود: به طور مثال اگر خط شش مترو تهران به طول ۹ کیلومتر با سه ایستگاه در بخش جنوبی افتتاح میشود دست کم پنج ایستگاه دیگر در این فاصله وجود دارد که در زمان بهرهبرداری از این ایستگاهها عبور میکنیم و توقفی در آنها برای پیاده و سوار شدن مسافر نداریم لذا وقتی خطی با سرفاصله حرکتی ۱۲ تا ۱۵ دقیقه را مورد استفاده قرار میدهیم لزومی ندارد که سامانه تهویه در کل طول مسیر افتتاح، به صورت کامل بهرهبرداری شود.
مدیرعامل شرکت راهآهن شهری تهران و حومه ادامه داد: البته در موارد دیگر مانند سیستم سیگنالینگ لازم است در شرایط بهرهبرداری فازبندی شده نیز تکمیل شده و مورد بهرهبرداری قرار گیرد چرا که سامانه حرکت ایمن قطارها در طول خطوط مترو وجود دارد و قابل اغماض نیست.
امام تأکید کرد: خطوط جدید مترو زمانی که افتتاح میشود همه دستاندرکاران طرح اعم از مدیر طرح، پیمانکار طرح و ساخت، مشاوران و کارفرما موضوع بهرهبرداری خط را تأیید کردهاند.
وی خاطرنشان کرد: بنابراین هیچ جای نگرانی در مورد ایمنی خطوط شش و هفت متروی تهران وجود ندارد و همه تمهیدات لازم را در این زمینه در نظر گرفتهایم.
منبع: فارس
نظر شما