احداث پایانه مسافربری جدید در فولادشهر

شهردار فولادشهر با بیان اینکه وضعیت ترمینال این شهر در شان شهروندان نیست، گفت: واگذاری زمین پایانه‌ها به مساحت ۱۱ هکتار در بهترین نقطه شهر انجام گرفته و در کمیسیون ماده پنج تغییر کاربری آن تایید و در شورای‌عالی شهرسازی مصوب شد و در تلاش هستیم پایانه مسافربری شهر جدید فولادشهر را احداث کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، بابک محمدی در نشست با فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه در گذشته فولادشهر از مدیریت دوگانه رنج می‌برد و این درحالیست که مردم انتظار دارند شهر تحت مدیریتی یکپارچه اداره شود، اظهار کرد: اقدامات موثری برای ایجاد ارتباط تنگاتنگ بین مدیریت شهری و شرکت عمران فولادشهر انجام شد.
وی افزود: یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی که در امروز شهرداری‌ها با آن دست به گریبان هستند، تامین منابع مالی مورد نیاز برای انجام وظایفی است که بر عهده شهرداری‌ها قرار دارد.
شهردار فولادشهر تصریح کرد: با توجه به اینکه شهر موجودی زنده و پویا است با وجود تمام مشکلات پیش‌رو، مدیریت شهری فولادشهر همه تلاش خود را به کار گرفته تا با برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برای کاهش مشکلات اداره فولادشهر برنامه‌ریزی کند.
محمدی ادامه داد: توافقنامه‌ای در ۱۲ بند بین شهرداری و شرکت عمران فولادشهر منعقد شد که به موجب آن کمک شایانی به شهرداری برای خرید نردبان ۵۶ متری شد.
وی با بیان اینکه ساختمان‌های بلندمرتبه فولادشهر از نظر سیما و منظر شهری و همچنین ایمنی یکی از معظلات این شهر جدید به شمار می‌آید، اضافه کرد: امروز بیش از نیم قرن از عمر بلند مرتبه‌های فولادشهر می‌گذرد و این مسئله به معضلی بزرگ در این شهر تبدیل شده‌ است چراکه این ساختمان‌ها از ایمنی لازم برخوردار نیستند.
شهردار فولادشهر عنوان کرد: در حال حاضر نردبان موجود در آتش‌نشانی فولادشهر تنها تا هفت طبقه از بلندمرتبه‌ها را می‌تواند پوشش دهد و در مواقع حساس و وقوع حوادث دسترسی به ۱۲ طبقه امکان‌پذیر نخواهد بود با توجه به دراختیار قرار گرفتن زمین از سوی شرکت عمران فولادشهر برای خرید نردبان ۵۶ متری، مناقصه آن برگزار شده و امیدواریم با سرعت هرچه بیشتر ۲۳ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز تامین و بتوانیم به این مهم جامه عمل بپوشانیم.
محمدی با بیان اینکه وضعیت ترمینال فولادشهر در شان شهروندان نیست، خاطرنشان کرد: خوشبختانه واگذاری زمین ترمینال و پایانه‌ها به مساحت ۱۱ هکتار در بهترین نقطه شهر انجام گرفته و در کمیسیون ماده پنج تغییر کاربری آن تایید و در شورای‌عالی شهرسازی مصوب شد و در تلاش هستیم پایانه مسافربری شهر جدید فولادشهر با مشارکت بخش خصوصی احداث شود.
وی افزود: واگذاری زمین پارکینگ ماشین‌های سنگین به مساحت ۹ هکتار در مسکن مهر، واگذاری زمین بازار روز به مساحت ۲.۵ هکتار، واگذاری زمین برای احداث ستاد بحران به مساحت چهار هزار مترمربع و واگذاری زمین برای مرکز معاینه فنی فولادشهر نیز با کمک شرکت عمران فولادشهر و نگاه ویژه وزارت راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در اختیار شهرداری فولادشهر قرار گرفت.
شهردار فولادشهر تصریح کرد: امروز ۵۰ درصد تفاهمنامه بین شهرداری فولادشهر و شرکت عمران به مرحله انعقاد قرار داد رسیده است و در سیر مراحل قانونی قرار داشته و امیدواریم ظرف یک‌ماه آینده بتوانیم مابقی زمین‌ها را در اختیار بگیریم.
محمدی ادامه داد: با تحقق این مهم ۸۵۰ میلیارد تومان به آورده شهرداری به عنوان منابع درآمدی مدیریت شهری اضافه خواهد شد که کمک بزرگی به شهرداری است تا بتوانیم مشکلات و معضلات فولادشهر را براساس اولویت‌بندی انجام شده تفع کنیم.
کد خبر 387795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.