سنگینیِ نامِ عادل بر سر میثاقی/خودت مقصری آقای فردوسی پور

اسم و شهرت عادل فردوسی پور مجری محبوب و گزارشگر سابق صدا و سیما تا حدودی بر سر شاگردش، یعنی محمد حسین میثاقی سنگینی می کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با شروع لیگ برتر جای خالی عادل فردوسی پور یک بار دیگر پررنگ شده است. دوشنبه‌ای آمد و به جای عادل برنامه فوتبال برتر با محمدحسین میثاقی پخش شد. 

برنامه عادل برنامه‌ای شده بود داغ تر از متن فوتبال و حتی کسانی که وقت یا حوصله دنبال کردن بازی‌های لیگ را نداشتند یک جا نود نگاه می‌کردند، به جای آن فوتبال برتر که در قواره نود نبود و تنها نکات جالبش تیکه‌هایی بود که میثاقی از نبود عادل می‌خورد. شاید باید همیشه منتظر پایان یک حضور یا یک برنامه باشیم. 

زمانی که استیون جرارد کاپیتان افسانه‌ای لیورپول که بازیکن محبوب عادل بود، خداحافظی کرد کنارش جوردن هندرسون پرورش یافته بود و خودِ جرارد بازوبند را بر بازوی او بست و با سکوهای آنفیلد خداحافظی کرد. انتقادات بسیاری از هندرسون شد اما تاب آورد و حال افتخارات زیادی کسب کرده است.

اما میثاقی تا کجا با سایه سنگین عادل تاب می‌آورد؟ میثاقی که نمکدان را شکسته و بازوبند را نه عادل، بلکه مدیر شبکه سه بر بازوی او بسته و همچون جایگزینی درخشان به جای علی دایی او را برگزید و مخاطب را از عادل محروم کرد. 

او  دوشنبه گذشته که برای اولین بار در دوشنبه‌ی تخصصی عادل و نودش روی آنتن شبکه سه رفت، در فضای مجازی مورد هجمه‌ی آحاد مردم قرار گرفت. حتی وقتی برای مزه پرانی به روی آنتن زنده به سعید آذری گفت: "شما که خودت استاد گرفتن حق رشد هستی، یک نفر باید حق رشد شما را از ذوب آهن بگیرد؟" با پاسخ کوبنده و دندان شکن آذری مواجه شد. مدیرعامل سابق ذوب آهن در جواب میثاقی بدون هیچ ابایی، اظهار کرد: "شما نگران حق رشد من نباش، اگر اینطور است شما خودت باید حق رشدت را به عادل فردوسی پور بدهی." جمله ای که خنده های تلخ میثاقی را به همراه داشت، خنده هایی تلخی که حتی فضا را برایش تلطیف نکرد.

متلک «حق رشد» سعید آذری به میثاقی آنقدر چسبید که جملات مهم‌تر این مکالمه تلفنی تحت‌الشعاع قرار گرفت و مغفول ماند؛ آنجا که محمدحسین لابد برای طعنه زدن به عادل فردوسی‌پور خطاب به مدیرعامل برکنارشده ذوب‌آهن گفت "باز دست شما درد نکند که وقتی از جایی می‌روید به نفر بعدی کمک می‌کنید." این یعنی جناب میثاقی حتی از عادل گله هم دارد که چرا کمکش نکرده و چرا در طوفان بی‌وقفه انتقادات، دستش را نگرفته است! 

از این دردناک‌تر هم مگر ممکن است؟ بله، عادل مقصر است، اما تقصییرش سکوت امروز نیست؛ تنها گناه او رشد دادن و پرورش آدمی است که امروز به جای شنیدن نام استاد ذبح‌شده‌اش، به دوربین  نگاه می کند و مزه می‌ریزد که " باشه آقای آذری، شما عدد حق رشد ما رو در بیار، ما پرداخت می‌کنیم." عدد حق رشد شما خیلی سنگین است آقای میثاقی؛ به اندازه توفیر جوان مستعد و گمنامی که از کرمانشاه به مرکز آمد، اما زیر سایه ۹۰ در دوشنبه‌شب‌ها تبدیل به یک ستاره پول پاروکن شد.

از مراسم قرعه‌کشی و معرفی برترین‌های لیگ برتر تا اجرای همایش‌های شرکتی و سازمانی و البته برنامه‌های ریز و درشت تلویزیون؛ حالا خودت حساب کن و ببین عدد حق رشد عادل چقدر است؟ بله؛ شما مقصری آقای فردوسی‌پور؛ شما که جوهر آدم‌ها را از جبین آنها نمی‌خوانی و نمی‌دانستی آنکه زیر سایه‌ات آرمیده، به خون ریشه‌ات تشنه است.

کد خبر 387786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • علی اصفهان IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
    16 2
    به نظرم آقای میثاقی باید خودش اعتراف کند که مردم عادل را دوست دارند و این گونه کنار زدنش انصاف نبوده و خود میثاقی هم به آن معترف است
  • امیر IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    17 3
    میثاقی اصلامحبوب نیست
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    9 1
    من حقیقتش با وجود اینکه علاقه شدیدی به فوتبال وحواشی آن دارم دوشنبه شب پیش اصلا"شبکه سه را نگاه نکردم چه برسه فوتبال برتر.دنیا پر از نمکدان شکن است.متا'سفانه.