انتقال ادبیات ایران به چک بسیار با اهمیت است

رئیس دپارتمان زبان فارسی دانشگاه چارلز جمهوری چک گفت: اینکه بتوانم ادبیات و جایگاه زنان جامعه ایران را به دانشجویان چک که آن را از نزدیک ندیده اند معرفی کنم، بسیار حائز اهمیت است.

"زوزانا کریهوا" در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تخصص من ایران شناسی است همچنین یکی از رشته هایی که در این بین دنبال می کنم جایگاه زنان در ادبیات و جامعه امروز است.

وی ادامه داد: اینکه بتوانم ادبیات و جایگاه زنان جامعه ایران را به دانشجویان چک که آن را از نزدیک ندیده اند معرفی کنم بسیار حائز اهمیت است.

رئیس دپارتمان فارسی دانشگاه چارز با بیان اینکه وقتی جایگاه زنان در جامعه ایرانی را از نزدیک مشاهده کردم، بهتر می توانم آن ها را به دیگران به ویژه دانشجویان معرفی کنم، گفت: بارها به ایران سفر کرده ام، این بار سفرم بدون پیش زمینه قبلی بوده و با تفاوت های عجیبی مواجه شدم؛ امسال به استان های مختلف از جمله بلوچستان، لرستان و اصفهان سفر کردم، می‌دانید که این استان ها از نظر فرهنگی چقدر با هم تفاوت دارند و اکنون گستره ای از اطلاعات درباره ایران برای انتقال به دانشجویانم و سایر کنجکاوان فرهنگ ایرانی دارم.

کریهوا خاطرنشان کرد: هر روز یک چیز جدید درمورد زنان، و فعالیت ها آنها و نیز تلاش ها و آرزوهای زنان ایرانی می‌خوانم، اکنون خوشحالم که بسیاری از فعالیت های آنان را از نزدیک دیدم.

کد خبر 387649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.