چهل سال است جز خدا کسی بر ما حکومت نمی کند

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در اسلام به جز خدا و قانون خدا هیچ کس حکومت نمی کند. امام با انقلابش غدیر را احیا کرد، چون غدیر را بعد از غدیر کشتند. ولایت فقیه استمرار ولایت معصوم است و ولایت معصوم تجلی بخش ولایت الله است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام و المسلمین عبدالله حاجی صادقی صبح امروز پنج شنبه_هفتم شهریورماه_ در گردهمایی طلایه داران تبلیغ که به مناسبت بزرگداشت علامه محمد باقر مجلسی (ره) و روزجهانی مسجد در آستانه ماه محرم سال ۱۴۴۱ هجری قمری در مسجد جامع اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه روحانیون سربازان جهان اسلام هستند، اظهار کرد: محرم فقط ماه عزا نیست، بلکه ماه حماسه و نهضت بزرگ حسینی است و در این ایام باید یاد و خاطره احیاگر بزرگ تشیع، علامه مجلسی زنده کنیم.  

وی افزود: عاشورا طلوعی بی غروب و آغازی بی پایان بود زیرا آنچه در دهم محرم سال ۶۱ هجری اتفاق افتاد، پایان ناپذیر است. باید برای بقا دین خدا و جلوگیری از نابودی دین خدا بجنگیم و تا پای جانمان از اسلام حمایت کنیم. قیام امام حسین هر سال دین خدا را زنده می کند و اکنون هم حیات دین خدا بر پایه قیام امام حسین است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه تا زمانی که عاشورا زنده است، دین خدا زنده می ماند خاطر نشان کرد: آنچه در محرم از ما روحانیون انتظار می رود این است که در این ماه علاوه بر ذکر مصیبت امام حسین، جامعه را برای با امام حسین بودن آموزش بدهیم. تجلی عبودیت خدا در جبهه امام حسین و تجلی عبودیت دنیا در جبهه روبروی امام حسین شاخص و واضح است. نباید زمانی که در مسیر امام حسین حرکت می کنیم از مشکلات و فشارها باکی داشته باشیم.

حاجی صادقی ادامه داد: ما همه چیز خود را می دهیم اما دین خود را با هیچ چیز عوض نمی کنیم. در تحقق اسلام چهار روز مهم وجود دارد، روز اول، مبعث به عنوان شروع شکل گیری جامع و کامل ترین دین خدا، روز دوم غدیرخم، روز کمال دین و امضای خدا پای دین اسلام است؛ روز سوم عاشورا، روز دفاع از دین خداست که از مرگ دین خدا جلوگیری شد. عاشورای حسینی تجلی دفاع از دین خدا است و چهارمین روز مهم در جهان اسلام، روز ظهور صاحب الزمان است و حاکمیت دین خدا در این روز حاصل می شود و ما وظیفه داریم جهان را برای روز چهارم آماده کنیم. انقلاب اسلامی با فرهنگ عاشورایی و روحیه کربلایی بعثت  را زنده کرد.

وی اضافه کرد: فلسفه وجودی روحانیت سه ماموریت اصلی به ارث رسیده از اهل بیت دارد؛  اولین ماموریت روحانیون، معرفی و تبلیغ دین خدا است، دین خدا صامت و ساکت نیست و روحانیون وظیفه هدایت مردم را دارند. در زمان غیبت اهل بیت، روحانیت مبلغ و سخنگوی دین است و دومین ماموریت روحانیون، سنگرنشینی و دفاع از دین است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه اگر دین خدا در خطر باشد باید همه چیز خود را فدا کنیم تصریح کرد: برای عزت دین خدا وظیفه داریم جان خود را فدا کنیم،  امروز مشکل اصلی استکبار جهانی دین اسلام است.

حاجی صادقی افزود: انقلاب اسلامی احیای بعثت و تجلی بخش غدیر و زمینه ساز تحقق حاکمیت خدا و دین خدا در زمین است. توحید ربوبی به معنای این است که تنها خدا حق حاکمیت و ربوبیت دارد و با ولایت معصومان است که این ربوبیت محقق می شود و هر کس مقابل امام معصوم بایستد در برابر توحید ربوبی خداوند مقاومت کرده است. ولایت زمینی کننده توحید است و بدون ولایت کسی دست اش به دامن توحید نمی رسد. ولایت فقیه ولایت یک انسان عادل و یک فقیه نیست، بلکه ولایت حاکمیت قانون خدا است.

وی یادآور شد: در اسلام به جز خدا و قانون خدا هیچ کس حکومت نمی کند. تا پیش از انقلاب به غدیر اعتماد داشتیم ولی عملی کننده غدیر و تجلی بخش آن نبودیم و امام با انقلابش غدیر را احیا کرد، چون غدیر را بعد از غدیر کشتند. ولایت فقیه استمرار ولایت معصوم است و ولایت معصوم تجلی بخش ولایت الله است. چهل سال است جز خدا کسی بر ما حکومت نمی کند. انقلاب اسلامی وظیفه دارد عالم را آماده ظهور صاحب الزمان (عج) کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: بیایید بجای علائم ظهور، شرایط ظهور را در منابرمان ذکر کنیم. انقلاب اسلامی تبری و تولی را به مردم هدیه کرد و جبهه امروز امام حسین را باید معنا کنیم و از یزید امروز برای مردم بگوییم. امروز بچه های حسینی می خواهیم و بچه های حسینی در محرم تربیت می شوند و روحانیت و حوزه های اسلامی وظیفه چالش برانگیزی دارند و مجری دین هستند، زیرا باید دین خدا را محقق کنیم و حوزه علمیه باید با تربیت طلاب برای حفظ نظام بکوشد.

حاجی صادقی ادامه داد: برای تربیت مدیران شایسته دست مان را به سوی حوزه علمیه دراز می کنیم. اگر به مردم بگوییم بروید جبهه نمی روند ولی اگر بگویید بیایید می آیند. بصیرت نسبت به دشمنی ها و خطر ها است که ما را از مشکلات مصون می دارد، باید در حوزه علمیه واقعیت شناس تربیت شود. باید گزارش دهنده واقعیت ها باشیم چرا که دشمن برای تغییر ذائقه مردم  و برای جمع بندی خطرناک آماده است.

وی اضافه کرد: هیچ چیز انقلاب اسلامی ایران را نابود نمی کند جز نیروهای انقلاب کننده. باید مواظب باشیم یک دینداری بدلی به خورد مردم ندهند. اسلام حسینی نمی تواند آرام بگیرد و در برابر تحریف دین خدا ساکت بماند. هیچ زمانی جبهه مقاومت به اقتدار امروزی نرسیده بود.

کد خبر 387620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.