بیش از ۲۵۸ هزار مترمربع آزادسازی مسیر رینگ چهارم در منطقه ۱۵

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان گفت: ۶.۶ کیلومتر از مسیر رینگ چهارم در محدوده شهرداری منطقه ۱۵ قرار گرفته که در مجموع ۲۵۸ هزار و ۵۴۰ مترمربع نیاز به آزادسازی دارد.

مسعود قاسمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از اهداف اجرای رینگ‌های ترافیکی در شهر اصفهان افزایش ایمنی و تسهیل عبور و مرور، کاهش اتلاف وقت و کاهش مصرف سوخت است.

وی با اشاره به پروژه بزرگ رینگ چهارم واقع در این منطقه اظهار کرد: طراحی سه رینگ ترافیکی عنوان مسیرهای عبوری اصلی در شهر اصفهان شامل رینگ اول در محدوده مرکزی شهر به طول ۵.۱۲ کیلومتر شامل خیابان‌های شریان فرعی، رینگ دوم در محدوده میانی شهر به طول ۵.۲۴ کیلومتر شامل شریان‌های درجه دو با تقاطع غیر همسطح، رینگ سوم به طول ۴۶ کیلومتر به عنوان بیرونی‌ترین مسیر حرکت نسبت به مرکز شهر شامل ۱۲ بزرگراه درون شهری و ۳۰ تقاطع اجرا شده است.

وی ادامه داد: رینگ حفاظتی شهر یا رینگ چهارم به طول ۷۸ کیلومتر نیز به عنوان محور مواصلاتی شهری و بین شهری در دستور کار قرار دارد که ۶.۶ کیلومتر آن در محدوده شهرداری منطقه ۱۵ قرار گرفته است.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با اشاره به حجم سنگین عملیات عمرانی پروژه رینگ چهارم، گفت: این پروژه یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های عمرانی محسوب می‌شود و لذا آنچه باید مورد توجه قرار گیرد این است که رینگ حفاظتی طرحی بزرگ و استراتژیک است که اجرای آن نیازمند مدیریت اجرایی قوی و جهادی است که خوشبختانه مدیریت شهری اصفهان به ویژه شهردار و اعضای شورای شهر  اصفهان در این خصوص همکاری و همراهی خوبی داشته و اجرای این پروژه را در دستور کار قرار داده‌اند.

وی طرح‌های عمرانی شهرداری را مطلوب عنوان کرد و افزود: این پروژه هم اکنون پیشرفت فیزیکی خوبی دارد و یکی از مشکلات آن تملک املاک مورد مسیر است که شامل هفت هزار و ۳۵۳ مترمربع مسکونی، حدود ۱۱ هزار و ۳۴۷ مترمربع تجاری، ۲۰۳ هزار و ۸۰۸ مترمربع اراضی کشاورزی، ۱۶ هزار و ۱۶۷ مترمربع مختلط بوده و در مجموع ۲۵۸ هزار و ۵۴۰ مترمربع نیاز به آزادسازی است که در این راستا رایزنی‌هایی با مالکان املاک مورد مسیر شده و با به نتیجه رسیدن مذاکرات، شاهد پیشرفت فیزیکی عملیات عمرانی این پروژه خواهیم بود.

قاسمی خاطرنشان کرد: کاهش بار ترافیکی در مبادی ورودی شهر، توزیع ترافیک در ورودی شهر قبل از رسیدن به هسته شهر، حذف ترافیک بین شهری از شهر، سهولت عبور از اصفهان، کاهش اثرات منفی ترافیک نظیر آلودگی هوا، کاهش اتلاف وقت و تصادفات، کاهش بار ترافیکی رینگ سوم، جلوگیری از گسترش بی رویه ساخت و ساز، گسترش کمربند سبز اصفهان و جلوگیری از ورود وسایل نقلیه سنگین به شهر که هم اکنون مشکلاتی برای اهالی این منطقه ایجاد کرده از دیگر اهداف مهم اجرای این طرح است که با تکمیل شدن رینگ چهارم، مشکل تردد خودروهای سنگین به صورت زیربنایی رفع خواهد شد.

کد خبر 387586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.